Primeur...: de 1e automatische kinetic Smartwatch

De Sequent Supercharger

.

.

.

.

.

.

• Case: 42,5mm x 14,8mm stainless steel – cradle like construction with movement “pod” mounted on top – various combinations of steel and black coated steel – 50 meter water resistance
• Dial: Convex shaped dial – straight hands – applied markers – cut-out for LED notification-indicator
• Movement: Hybrid mechanical-quartz movement – automatic winding – spring barrel system with micro generator to charge battery
• Notifications: Power reserve (analog display) – Biofeedback indication – heart rate sensor – step counter – accelerometer – GPS – Social Media notifications
• Strap: Horween leather – FKM Rubber – Cordura – various colors – special locking system
• Price: from CHF 1 (no joke!) to CHF 299 during the Kickstarter campaign, retail set at CHF 638 after campaign.

-> Artikel

-> Kickstarter

-> Site

7 likes

Leuk, dat ga ik eens uitgebreid volgen…Ik heb ooit eens een pebble gehad maar vond dat onvoldoende "smart"
Dit gaat weer een beetje de goede kant op met gps en heart rate en dan nooit meer op de oplader! Tof

1 like

Hm. Bijna 15mm dik. En dan maar 50m WR. Met “Social Media Notifications”. Los van het feit dat ik Social Media overwegend mijd als de pest vind ik het geen goed idee. Alle beschreven functies zitten al in m’n telefoon. :slight_smile:

Al is het maar omdat ie er uit ziet alsof ze naar Ressence hebben zitten kijken voor het ontwerp. Ik heb dan liever een Ressence.

3 likes

Dat is zeker leuk om in de gaten te houden.

Heb zelf ook een Pebble gehad zowel de 1e als de time.
Wel leuk en wel makkelijk maar dat opladen enzo…
Dit zou wel een super alternatief zijn.

Grt Richard

Zou ook liever een ressence hebben uiteraard, maar vind het zo nog wel een leuk ding op t eerste oog … benieuwd hoe ze er in het echt uitzien!

1 like

Dat.

En verder: Check die close-up van die wijzers. De eerste de beste Aliexpress onder de 5 euro is nog beter afgewerkt. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

niet gek, mooi principe om kinetische energie om te zetten in electrische energie. Als dat goed gaat dan lijkt het me dat andere fabrikanten (apple watch) daar ook heel geïnteresseerd in zijn!

1 like

Deze ga ik mooi in de gaten houden :+1:

1 like

Wat is daar nieuw aan? :confused:

1 like

Het nieuwe zit 'm in dat je een smartwatch hebt die niet elke dag aan de oplader moet, maar opgeladen wordt door je polsbeweging.

Daarbij is volgens mij de combinatie van automaat voor het uurwerk en kinetic principe a la Seiko Kinetic voor de stroombehoevende onderdelenredelijk uniek, danwel niet heel bekend.

Ooit van Ventura gehoord? Om een heel bekend voorbeeld te geven :wink:

Een historisch voorbeeld om bewegingsenergie in stroom om te zetten, de Knijpkat:

Ja maar die heb je al een, dus dat schiet voor de heren fabrikanten niet op.

4 likes

dat het in zo’n klein apparaatje gebeurt?

Ventura. En de Seiko Kinetic’s zijn toch ook geen wandklokken? :wink:

1 like

Tuurlijk ken ik dat, maar niet i.c.m en automatisch /mechanisch uurwerk en daar gaat het om, niet om het kinetic principe om stroom op te wekken an such.

1 like

De knijpkat was een knipoog. Het serieuze deel van het antwoord was Ventura :wink: Maar de vraag is wat mij betreft meer, is zo’n kinetisch smarthorloge in staat om voldoende stroom op te wekken om al die “smart” dingen te kunnen doen?

1 like

Dat had ik niet door.
Die Ventura even gegoogled. Kende ik nog niet (vandaar dat ik zie uniek danwel niet heel bekend) :wink: :smile:

Kickstarter project is begonnen, mocht je een early bird pledge willen…moet je opschieten…

1 like

Allemachtig.
Lijkt wel of de wijzertjes uit een gietwerk frame (hoe noem je dat) zijn los gebroken en zo erin gemikt.
:sob:

1 like

Inderdaad wel heel grof en ook het design van de plaat is in mijn ogen wat plat. Tot nu toe bijna de helft van het doel binnen gehaald. Ik ben benieuwd naar wat meer detail foto’s naast de renders.