Probleem Chrono24

Ik heb nu een probleem met Chrono24.
Breitling Superocean gekocht, 3100 overgemaakt afgelopen zondag. Ze hebben nog steeds niets ontvangen.

Alle bewijs opgestuurd, Bank gebeld, alles gegevens weer gecontroleerd.

Reply steeds, nothing we can do we received nothing.

Iemand ervaring hiermee? Zijn er nog opties?

1 like

Was het een particuliere verkoper of een handelaar met een trusted check out?

Hopelijk wel met een creditcard?

Nee middels bank. De verkoper heeft er niets mee te maken in dit geval, het gaat om de escrow account van Chrono24. Een serviceprovider.

Als de betaling via chrono loopt, dan zal de verkoper dit bedrag volgens mij pas krijgen wanneer jij het horloge ontvangen hebt. Dat is wat chrono als zekerheid instelt voor je, door het op een 3en rekening te zetten, zodat je daadwerkelijk wat ontvangt.
Verkoper zal wel een melding krijgen (lijkt mij) dat jij de betaling hebt gedaan.
Ik zou de verkoper dus daar wel op attenderen dat de betaling vast hangt bij Chrono tot jij iets ontvangen hebt.

3 likes

Z.s.m. Het overgemaakte bedrag terugboeken.

1 like

Gaat niet

1 like

Volgens mij kan dan niet meer, alleen bij automatische incasso’s.

2 likes

Dit dus. Verkoper krijgt wel degelijk bericht van chrono dat de betaling gedaan is (duurt geen dagen). Daarna dient de verkoper dit op te sturen en na ontvangst heb je enkele dagen om je horloge te checken en klachten te melden. Daarna wordt het geld vrijgegeven zoals gezegd. Ik zou chrono even vragen of het bericht verstuurd is naar de verkoper dat het betaald is, dan kan de verkoper je ook niets wijsmaken.

2 likes

Yep klopt

Kan nooit geld terugboeken bij bankoverschrijving, om fraude te voorkomen.

2 likes

Bel uw bank, en deze vragen/opdracht geven om het overgemaakte bedrag terug te halen.

Het gaat niet om de verkoper, Chrono zelf zegt niets ontvangen te hebben.

1 like

Gewoon even status opvragen bij Chrono met screenshots van gesprek. Als tip: betaal Chrono altijd met je creditcard, dan ben je dubbel verzekerd. En vraag even aan de creditcard maatschappij tot welk bedrag ze horloges verzekeren (bij mij was dat 2500).

Dan zou ik toch maar met de bank contact opnemen. Heb je het juiste referentienummer gebruikt zodat chrono je betaling kan herkennen. Vreemd.

Chrono is een legitiem groot bedrijf dus dat komt vast goed. Als het geld daar nog niet binnen is duurt dat misschien nog even?

Heb je wel naar goede rekening overgemaakt?

1 like

Ja alles klopt.

Afgelopen zondag overgemaakt. Dat zou inmiddels gestort moeten zijn op escrow.

Bank vragen of het is overgemaakt. Chrono bewijs laten zien en dan komt het goed. Zoals gezegd het is een te vertrouwen bedrijf zolang je je aan de regels houdt.

Heb ik gedaan. Ook het transactie referentie nummer gegeven, had ik van de bank gehad.