Als de betaling via chrono loopt, dan zal de verkoper dit bedrag volgens mij pas krijgen wanneer jij het horloge ontvangen hebt. Dat is wat chrono als zekerheid instelt voor je, door het op een 3en rekening te zetten, zodat je daadwerkelijk wat ontvangt.
Verkoper zal wel een melding krijgen (lijkt mij) dat jij de betaling hebt gedaan.
Ik zou de verkoper dus daar wel op attenderen dat de betaling vast hangt bij Chrono tot jij iets ontvangen hebt.
Dit dus. Verkoper krijgt wel degelijk bericht van chrono dat de betaling gedaan is (duurt geen dagen). Daarna dient de verkoper dit op te sturen en na ontvangst heb je enkele dagen om je horloge te checken en klachten te melden. Daarna wordt het geld vrijgegeven zoals gezegd. Ik zou chrono even vragen of het bericht verstuurd is naar de verkoper dat het betaald is, dan kan de verkoper je ook niets wijsmaken.
Gewoon even status opvragen bij Chrono met screenshots van gesprek. Als tip: betaal Chrono altijd met je creditcard, dan ben je dubbel verzekerd. En vraag even aan de creditcard maatschappij tot welk bedrag ze horloges verzekeren (bij mij was dat 2500).
Bank vragen of het is overgemaakt. Chrono bewijs laten zien en dan komt het goed. Zoals gezegd het is een te vertrouwen bedrijf zolang je je aan de regels houdt.