Nee gisteren nog contact gehad.
Wel heel vreemd danā¦je bank zegt dat het betaald is aan blijkbaar de juiste rekening en chrono zegt simpelweg niets te hebben ontvangen nadat je hun het bewijs hebt laten zien?
Volgens mij kan je bij je bank vragen om een onderzoek te doen. Zij verifiƫren dan via swift of de betaling daadwerkelijk is binnen gekomen of dat er nog extra info nodig is.
Edit: kan je bank dan een bevestiging daar van sturen zodat je dat kan doorsturen naar chrono?
De laatste tijd zijn er nogal wat anti witwas bewegingen vanuit de banken, zou me niet verbazen als dat er mee te maken heeft.
Ja. Dat is letterlijk wat ze zeggen. Ik heb ze al 4 keer gebeld.
Medewerker buitenlandse betalingen heeft gisteren nog gekeken, die heeft die transaction reference nummer gegeven. Die heb ik vervolgens weer doorgestuurd.
Als de bank aangeeft dat het geld naar Chrono24 is gegaan, en zij blijven beweren dat ze niks kunnen vinden, dan zou ik ze in gebreke stellen. Als dat niet het gewenste resultaat oplevert wordt het tijd voor juridische stappen.
PS: vervelend voor je, hopelijk raakt het snel en zonder veel gedoe opgelost.
Kan zijn dat het bedrag onderweg naar Escrow is blijven hangen op een tussenrekening. Je moet je eigen bank vragen een onderzoek in te stellen naar de afschrijving en daartoe via Swift contact te zoeken met de bank van de begunstigde. Zo heb ik het eerder meegemaakt.
Dit. Onlang nog (als ontvangende partij) gehad, komt gewoon goed.
Is het naar een buitenlands (maar Europese) bank overgemaakt?
Dankzij de SEPA verificatie duur het overschrijven dan 48 werkuren. En het weekend telt niet. Dus vrijdag overmaken betekent vaak woensdag bij de andere kant.
Zal maandag even bellen naar de bank
Zondag overgemaakt
Hoeft geen 48 uur te duren. Ik heb gisteren wat per bankoverschrijving in duitsland gekocht. En dat stond binnen 24 uur op de rekening van de andere duitse bank.
Meestal is dat ook zo, maar in uitzonderingsgevallen kan het langer duren. Ik heb zelf ook een Duitse bankrekening naast mijn Nederlandse en ik zie heel af en toe grote verschillen in de tijd die het duurt voor het geld binnen is.
Ik kan je geen verdere tips geven. Maar wel enorm veel sterkte en hopen op een goede afloop. Maar zo te lezen, komt het goed.
Ik ga vanaf nu wel met creditcard aankopen doen bij chrono24.
En wat is de status? Heb zelf vrijdag een trusted checkout betaling bij Chrono24 gedaan en die was vanmorgen verwerktā¦
Nee nog niets zeggen zeā¦ā¦
Ze raden aan de betaling terug te boeken nu, pff. Dat kan dus niet.
De bank gaat het onderzoeken, en contact opnemen met de ontvangende partij. Kost me ook weer geld.
Maar ja .
dat is wel een heel apart verhaal zeg, lijkt mij toch dat chrono verantwoordelijk is zodra ze dit geld ontvangen hebben. als ik het goed begrijp zegt de bank dat het geld overgemaakt is en chrono zegt dat het geld weg is ?
ben wel benieuwd naar het verloop.
succes !
ABN zegt was een instant betaling, tegenpartij heeft het geaccepteerd. Afwachten maar weer.