Probleem Chrono24

Dat is volstrekt onmogelijk.

Zij moeten toch weten hoe betalingsverkeer werkt :man_facepalming:

2 likes

Daarom betaal ik altijd via de credit card

Eerst even bedrag oo de credit card boeken en dan betalen!

2 likes

Als de balling via trusted checkout is voldaan komt het altijd goed. het geld gaat eerst naar chrono kan tot 3 werkdagen duren (meestal sneller maar kan tot 3 dagen duren!). wanneer de betaling is bevestigd ontvangen jullie beiden dus koper en verkopen via de chat een betalingsbevestiging. het horloge word verstuurd en na ontvangst duurt het nog 7 of 14 dagen (afhankelijk of het een trusted seller is) voordat het geld word overgemaakt naar de verkoper.

1 like

Dit ziet er als volgt uit:

1 like

Ja dat heb ik al een paar keer gezegd. Terug halen kan niet. Mijn bank is nu bezig met de kwestie.

Ja dat weet ik. Maar waar het gaat is dat het geld niet bij Chrono24 is aangekomen.

Doe ik ook voortaan.

Overigens is dit de tweede keer dat ik dit verhaal heb gehoord. Het lijkt erop alsof de koppeling van bankbetalingen en hun systeem soms niet goed werkt.

@Lakiepropo: ik begrijp dat het ongemakkelijk voelt (zeker als je binnen NL gewend bent dat het direct op de ontvangende rekening is bijgeschreven), maar een buitenlandse betaling kan nu eenmaal een paar dagen duren.

Als het bankrekeningnummer klopt, relax.

Edit: als je het niet afgelopen zondag maar de week daarvoor hebt overgemaakt duurt het inderdaad wel erg lang.

1 like

Klo[quote=“stradale, post:50, topic:419331”]
als je het niet afgelopen zondag maar de week daarvoor
[/quote]

Sorry, dit heb ik idd over het hoofd gezien dan duurt het inderdaad te lang!

Nou heb een gesprek gehad met ze. Even goed tekeer gegaan…dit is de email die ik net kreeg.

We apologize once more for any inconvenience created.

We have escalated this matter with Barclays and are currently waiting for a reply from the bank. We are trying our best to solve this matter as soon as possible and will inform you as soon as new information is made available.

For the time being, we kindly ask for you patience in regards to this case.

2 likes

Onzin, zelf ervaring mee. Zo te lezen heb ik een betere :bank:
Een van de redenen dat ik nooit meer iets koop bij/via C24 is het verhaal van TS.

1 like

Onzin, leuk verhaal, maar ik heb jaren bij de grootste bank van NL gewerkt. Als jij geld overmaakt naar een kloppende bankrekening, dan kan de bank dat technisch nooit terughalen. Dus of er was iets anders aan de hand in jouw geval, of je verkondigt nonsens.

1 like

Ik vermoed dat de bank de (hoogstwaarschijnlijk internationale) overboeking als mogelijk risicovol of frauduleus heeft aangemerkt en even heeft tegengehouden. Het kan ook standaard zijn hoor, dat internationale betalingen (al dan niet boven een bepaald bedrag) niet meteen worden doorgelaten maar bijvoorbeeld een dagje op een tussenrekening belanden. Dat weet ik niet.

Maar ik heb het zelf bij een internationale overboeking ook wel eens gehad. Toen had ik de opdracht al doorgevoerd maar 4 uur later stond hij nog gewoon in de wacht bij de Rabobank en kon worden teruggehaald.

In Nederland is overgeboekt, overgeboekt. Da’s algemeen bekend.

1 like

Min of meer. SWIFT transacties durven wel eens tegengehouden of teruggedraaid worden. Maar inderdaad, dat is grijze zone, moet gebeuren voor het geld effectief geboekt is, en is puur afhankelijk van de goodwill van de overzijde.

Dat kan inderdaad. In limbo tot een pennenridder er zijn zegen over geeft. Maar zo lang zou dat niet mogen duren :thinking:

1 like

Ook meegemaakt, je rekening wordt dan ook geblokkeerd dat pinnen in de winkel zelfs niet mogelijk is.

1 like

Handig. :wink:

In mijn geval gebruikte ik het verouderde rekeningnummer van Magi. Zijn e-mail over het nieuwe rekeningnummer kruiste mijn overboeking. Rabobank gebeld en hup, terug was de 800 euro. Later bleek dat hij die rekening ook nog gewoon had, maar niet meer voor zijn business gebruikte. Paniek om niks dus. :joy:

En daarom bestaat nu de naam en rekeningnummer check.

1 like

Dat houdt natuurlijk ook niet alles tegen. :upside_down_face: Een beetje leuke CEO fraude vindt dan gewoon doorgang. :joy: