Probleem Chrono24

Dan zeggen ze niet dat de betaling gedaan is.

In de EU worden betalingen tussen aangesloten banken (in principe) direct uitgevoerd. Geld naar buiten de EU is een ander verhaal.

:point_up: anders leuk horloge kopen en dan bedrag terughalen.

2 likes

Dit was naar Spanje. Ik denk dat het gewoon door Rabobank zelf even is aangehouden. Ze zijn erg voorzichtig. Toen ik in Hong Kong twee keer kort achter elkaar 500 dollar pinde kreeg ik ook meteen een telefoontje of dat allemaal wel goed ging.

1 like

Hoelang geleden?

Das weer iets anders dan overboeken.

2016/2017

Uiteraard, maar het laat wel zien dat ze er aardig bovenop zitten. Ik vond dat best tof.

1 like

Psd2 en instant payment is van iets later. 2017/2018 voor mn gevoel dat ik daar wat mee deed.

Ze moeten wel. Interessant hoe dat werkt. Ken nog wat mensen bij grote banken die veel met transactie monitoring doen.

1 like

Laatste bericht van Chrono24

I have forwarded the transfer reference number you have provided to Mangopay and asked for verification.

Since this case, unfortunately , has affected several payments that were issued, we are preparing a case with Barclays in order for an official investigation to be processed.

As soon as there are any update, I will inform you accordingly. Should your bank receive a reply from Barclays, in the meantime, kindly let me know.

Thank you for your assistance.

Andreea

Goede nieuws is dat je niet alleen bent. Slechte nieuws is dat zoiets wel even kan aanslepen.

Tja precies wat ik ook gelijk dacht.

Wellicht resultaat van Russische cyberaanval?

https://www.ft.com/content/4ead59e6-260c-445d-850c-43f54c69bef9

Dit snap ik niet. Hoe kun je geld op je creditcard boeken? Dan heb je het over een debitcard.

“credit card” is ook maar een vaag begrip. Je krijgt een kredietlijn die je dan invult, en dat passeert via een eigen protocol (Visa, Mastercard, AmEx).

Prepaid “krediet” kaarten hebben een variabele limiet die je zelf instelt door een storting. Dus ja, dat is niet “op krediet”… maar dat is niet relevant voor de transacties. :grin:

Kan bij ICS gewoon via ideal een bedrag op de creditcard storten. Geen probleem om limiet dan op te hogen.

Had ik kunnen weten. Een aantal maanden geleden had ik een GS gezien die ze bij de boutique in Parijs hadden liggen. Probleem was dat die enkel via creditcard betaald kon worden (online).
De limiet van mijn creditcard was niet toereikend voor zo’n aankoop (poor sucker), en was toen ook het advies om het meerdere op de creditcard te storten.

Uiteindelijk door Van Baal laten bestellen, was ook meer beleving dan online.

2 likes

Beleving bij een wat duurder horloge is ook wat waard inderdaad!

Net bericht gekregen dat ze de betaling ontvangen hebben, Pfff

18 likes

Fijn resultaat! Dat zal behoorlijk veel stress hebben gekost. Totaal aantal dagen heeft het nu geduurd?

Opluchting voor je :pray:

14 dagen

Zeker

Gelukkig maar, goed nieuws! Waarschijnlijk heeft de bank de betaling dan tijdelijk geparkeerd omdat er een vermoeden van fraude oid was. Ineens grote betaling naar buitenlandse rekening etc.