Mijn favoriete horloge heeft een euvel. De kroon voor het opwinden en afstellen horloge wil niet meer vastgedraaid worden. Het lijkt erop alsof het busje dol is geworden. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wie weet waar ik de onderdelen kan krijgen. Ik heb gekeken op internet maar weet niet wat ik ervoor nodig heb.
Je tube lijkt dol inderdaad. Schroefdraad lam. Of… Schroefdraad kroon verrot. Of… Beide. Ik zeg zoek een horlogemaker op, is er een dealer in jouw buurt die Mido doet?
Horloge komt van het forum (ooit gekocht door iemand in DE) en dacht dat Mido geen verkoop in NL doet. Ik zou het eventueel ook wel zelf willen doen, maar dan heb ik wel de onderdelen nodig.
Voordat je onderdelen bestelt, zul je er zeker van moeten zijn welke onderdelen precies stuk zijn. Ga je hem zelf uit elkaar halen en ook weer in elkaar zetten?
Ik weet niet of dat heel moeilijk is? Beginnen met de kroon loshalen? Geen idee hoe ik dat moet doen, kan je me op weg helpen?
Hmm, dat is vrij basale handeling schijnt. Ik kan het absoluut ook niet. Maar ik raad je aan het dan maar niet zelf te doen.
Op zich wil ik het zelf wel proberen als iemand me op weg helpt. Daarnaast vraag ik me af waar ik de onderdelen kan verkrijgen? Iemand?
Waag eens een mail aan MIDO
Hmmm mijn Duits is niet echt super, misschien dat iemand een NL-reperateur kent die dit soort klusjes kan klaren?
Maken zij niet deel uit van de Swatch group
En daar hebben we toch ook een servicecentrum van, in Nederland en/of België
Horloge maker + Mido Specialist: Nico Rijsman in Culemborg.
De tube dient vervangen te worden. Mido valt onder de Swatch groep, dus waarschijnlijk kan elke horlogemaker aan onderdelen komen. De kast moet open, kroon verwijderen, uurwerk uit de kast en dan kan de tube verwijderd worden.
Edit, dit klinkt niet erg hoopvol… MIDO kast vervangen?
Ik zal met hem contact opnemen, dank daarvoor.
Ga eerst naar de specialist met het horloge, hopelijk kan die het fixen.
Mido vertegenwoordiger in Nederland is momenteel Coster Diamonds in Amsterdam aan het museum plein. Twee maanden geleden daar mn Mido gekocht. Zij vertelde mij dat zei ook konden helpen met service. Ik zou ze eens een belletje geven.
Is meneer Nico Rijsman ook aanwezig op het forum? Ik kan nergens een website vinden van de beste man.
Thnx