Probleem nieuw horloge

Mijn broer heeft afgelopen week een nieuw horloge gekocht. Een Hamilton met caliber 2895. Op zich een heel betrouwbaar uurwerk, omdat het afstamt van een 2892. Nu zit vandaag opeens de rotor compleet vast en zegt hij dat er een schroefje kos zit in de kast. Dat kan hij zien door het glazen achterdeksel.

Iemand enig idee welke schroefjes dit kunnen zijn? Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt bij een nieuwe klok.
Ik heb hem gezegd dat hij het horloge in ieder geval niet meet moet dragen, totdat hij hef bij de juwelier gebracht heeft.

Vreemd… Kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Inderdaad terug naar de winkel, zit neem ik aan garantie op.

Ja zit wel gewoon garantie op. Ik weet niet wanneer hij erachter gekomen Is, maar een losse schroef kan natuurlijk een hoop schade aangericht hebben tijdens het dragen.

Mijn broer zegt dat hij graag een hele nieuwe wil. Ik weet niet in hoever de betreffende juwelier daarin een rol speelt, of dat je volledig afhankelijk bent van Hamilton. Ik heb een dergelijk voorval nog nooit meegemaakt, dus zou niet weten warm gebruikelijk zou moeten zijn

Je hebt geen recht op een nieuwe, dus ga er niet vanuit dat deze oplossing geboden wordt. Je krijgt immers garantie zodat productie fouten opgelost kunnen worden, wat iets anders is dan meteen een nieuw exemplaar ontvangen.
Knap vervelend dat een nieuw horloge mankementen heeft, maar met fabrieksgarantie wordt het zo goed als altijd prima opgelost middels een reparatie.

Voor mij zou het ook niet hoeven, maar dat is voor iedereen weer anders.
Maar ik neem aan dat ze wel eventueel beschadigde onderdelen door hebt loszittende schroefje vervangen

als je pech hebt ,ligt het schroefje ergens in het uurwerk (scroefje klemt misschien tussen rotor en uurwerk)? iig even vermelden bij de winkel

Hij zegt dat hij het schroefje ziet bewegen in de kast. Het zou kunnen dat en brug kos zit en die tegen de rotor aan zit. Hopelijk komt alles goed.

lijkt mij stug dat de brug los is :wink:, maar iig suc6 man :slightly_smiling_face:

1 like

Als het horloge binnen twee weken kapot is, is vervangen door een nieuwe niet ongebruikelijk. Daar zou ik in ieder geval wel op aansturen.

Idem dito, bedoelde het als tip om niet te hoge verwachtingen van de afhandeling te hebben ipv verwijtend mocht het niet duidelijk zijn :slight_smile:.
Het lijkt me dat het horloge wordt opgestuurd naar een servicecentrum. Aangezien hamilton zijn horloges en uurwerken geen nummers geeft (tenzij het een echt duur model is), is het best aannemelijk dat ze er een nieuw uurwerk in stoppen als er veel schade is.

Daar kan ik wel proberen op aan te sturen. Mocht dat niets lukken, dan moeten ze het herstellen als nieuw natuurlijk

Zgn DoA’s zijn niet ongebruikelijk.

Mijn broer die niet echt iets met klokjesachtig heeft vond dit al veel geld voor een horloge en baalt er natuurlijk stevig van. Ik baal vooral omdat hij door mij die klok gekocht heeft. Aangezien de juwelier bij mij in het dorp zit, zal ik teruggaan naar de juwelier voor hem

1 like

De kans dat zich zoiets voordoet is inderdaad eerder direct na aanschaf dan na een paar jaar. Maar ik zou verwachten dat ze toch wel controleren op losse schroefjes.

Als je hem echt pas net hebt kun je hem natuurlijk gewoon terug brengen in je wettelijke bedenktijd en je geld terug krijgen

1 like

Shit happens nou eenmaal. Het gebeurd bij grote en kleine dingen opleveren huis, afleveren auto etc. Geen drama van maken en laat de schuldgevoelens maar lekker varen.

Neemt niet weg dat het vervelend is en ook zeker als het de eerste keer is dat je mechanisch gaat. Maar het wordt opgelost. Nieuw exemplaar zou leuk zijn maar hoeft niet. De fabrikant heeft het recht te herstellen. En verder is er met het horloge niks aan de hand.Indien het uurwerk behoorlijk beschadigd is vervangen ze het en anders zetten ze vast wat los zat en werkt die prima.

Ik zou me er dus niet te veel zorgen of schuldgevoel over hebben.

Succes met de afhandeling en hoop dat het naar tevredenheid zal zijn :+1:

2 likes

Mits niet gebruikt…

1 like

Niet als hij gedragen is denk ik. Hij heeft hem al een aantal dagen om namelijk.

Het kan zijn de de borgschroef en klem los geraakt zijn en tussen het uurwerk en rotor klem zitten.
Als de schroef niet goed vast zit in de beugel,kan die door schokken en trillingen losgelopen zijn en dus in het uurwerk terecht gekomen zijn (evenals de beugel zelf)

Even naar de winkel waar die gekocht is en die moeten het oplossen (zeker niet meer dragen en ook niet teveel met het horloge spelen/leuren,want als de schroef of beugel tussen de balansveer raakt, ben je verder van huis.


image

2 likes