Probleem nieuw horloge

Alleen bij online aankoop, niet als je ‘m fysiek in de winkel hebt gekocht.

Exactomundo. Het is vrijwel zeker zo’n kastschroefje. Ik open net een uur geleden een vintage Longines, zelfde probleem - schroefje had makkelijk in het raderwerk kunnen komen.

Je (TS) mag ook hier langskomen (jij ook hoor Martin :upside_down_face: ), ik fix het deze keer voor niks. :+1: In Rotjeknor.

4 likes

Ik neem aan dat ook bij een beschadigde spiraal ze deze gewoon fixen, desnoods met een nieuw uurwerk erin.
Het is overigens onderstaand klokje, nog om de pols van de verkoper:

1 like

Bedankt voor het aanbod, als het geen garantie kwestie geweest had ik er zeker gebruik van gemaakt. :+1:t3:

2 likes

Als er schade is wat veroorzaakt is door defecten vanuit de fabriek,dienen ze alles te vervangen,desnoods het hele uurwerk.
Ze zullen wel vragen hebben en het horloge heel goed willen bekijken,want als ze maar het idee hebben dat je de schade zelf toegebracht hebt (broerlief) zullen ze moeilijk doen.

2 likes

Je zou 't alsnog kunnen overwegen. Ik ben in een kwartier klaar, en maak geen krassen op je kast, je krijgt geen stofjes op je wijzerplaat, etc. etc. Ze hoeven niet te weten dat-ie open geweest is. Maar - it’s up to you.

Ik kijk natuurlijk ook naar zichtbare nevenschade. In dat geval kun je altijd nog terug er mee.

Besef ook, dat 't ding waarschijnlijk naar het SwatchGroup servicecentrum in Brussel gestuurd wordt. Nogal een omweg… :no_mouth:

7 likes

@diverman mooi aanbod van PeterLC :+1: Een welbekende techneut hier op HF…kun je gerust vertrouwen met het horloge.

4 likes

Ik heb het horloge nog niet kunnen zien, maar zondag zien we elkaar en dan krijg ik het mee om naar de juwelier te gaan. Hij heeft het vandaag om 10 uur omgedaan en kwam er om 4 uur smiddags achter dat ie stil stond. Dus alsnhet echt een losse schroef is die door het uurwerk zoals mijn broer aangeeft ben ik bang dat de schade te groot zal zijn om zo te fixen.

Kan nog steeds meevallen… …maar ik begrijp het gevoel er achter ook heel goed. Nieuw ding, moet goed zijn, is het niet, ander nieuw ding graag. :+1: Veel succes!

1 like

Dank je ik laat het wel weten hoe het afgelopen is bij de juwelier volgende week

1 like

Zojuist is het horloge door mijn broer aan mij gegeven om naar de juwelier te gaan. Het is inderdaad een schroef om hebt uurwerk vast te zetten. Een van de klemmen is te zien via de glazen achterkant. De schroef zelf is niet te zien. Er is een horlogemaker in dienst die het kan herstellen. Maar ik wil natuurlijk wel zekerheid dat door de schroeven het uurwerk niet beschadigd is. Wat is aan te raden. Eisen dat ze hem naar Hamilton sturen of door hen te laten repareren ter plekke?

Ik zou het ter plaatste laten nakijken, mocht het dan toch erger zijn sturen zij het wel door en mag Hamilton het oplossen. Het is het snelste en een goede horlogemaker zal het goed afleveren en je niet op pad sturen met toekomstige problemen lijkt mij.

Edit: mooi horloge trouwens, hopelijk heb je het snel in goede staat weer terug. Succes!

1 like

Dat is dan het Swatch service center in Brussel. Daar heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in, en je mag 6 tot 8 weken wachten.

1 like

Heb er gelukkig geen ervaring mee maar is het zo triest daar? Het zou mij ook vooral om de lange doorlooptijd gaan waar ik geen zin in zou hebben.

Helaas is dat mijn ervaring horloge ter reparatie aangeboden, en daarna met een ander defect retour gekregen. En dat 2 maal :thinking:na een soap van 7 maanden uiteindelijk een nieuw horloge gekregen.
Ik was nog gewaarschuwd door een forumlid, je stuurt je horloge op met een probleem en krijgt hem terug met een ander. Bleek me dat even waar te zijn zeg.

1 like

Hhhmm, ja, dat is waardeloos. Dat verstoort de pret van het hebben van een mooi nieuw horloge behoorlijk.
Altijd vervelend maar helaas komt het vaak voor met allerlei producten en of diensten.

2 likes

Als er garantie op zit, zou ik er niet door derden aan laten sleutelen vanwege mogelijk verlies garantie.

Op de foto zijn zowel het schroefje als de klem te zien. Het lijkt erop alsof de spiraal niets te verduren gehad heeft en ik zie zo ook geen beschadigingen. Deze week zo snel mogelijk langs de juwelier

Waarschijnlijk kunnen ze het daar wel fixen en loopt ie weer helemaal perfect. Ik heb thuis wel een timegrapher 1900. Daar leg ik hem dan nog wel even op, voordat ie terug gaat naar mijn broer

1 like

Het is een probleem voor Hamilton eigenlijk en niet de juwelier. Echter heb ik na een dergelijk voorval meer vertrouwen in de juwelier dan in Hamilton zelf. Dit is toch best slordig vind ik.

1 like