Dank voor de tips. Ik ga alles eens uit proberen. Wordt vervolgd.
de vraag is wat je horloge, maar wat jij om 5.45 uur doet, zonder dat je het zelf weet…
Of heb je misschien last van aardstralen?
Goede tips !
Eerst het nodige uitsluiten voor je naar de horlogemaker gaat.
Wat denkt @PeterLC hier van ?
Als het horloge een tijdje geen service heeft gehad, dan is dit een mooi moment om dat te laten doen. Dan hoef je ook niet van alles te proberen om in kaart te brengen wanneer het issue wel en niet op treedt.
En, wat deed ie n half uurtje geleden?
Hoe moet hij dat weten?
Foutje was.voor de TS bedoeld…
En, wat deed ie n dik half uurtje geleden?
Bibberend afstappen van de racefiets… O, het horloge…
Ik weet 't ook niet. Helemaal uit elkaar halen is helaas de enige manier om er met zekerheid achter te komen. Ik brand zelf m’n vingers liever niet aan Rolexen met problemen; kan immers niet/nauwelijks onderdelen krijgen.
Een Rolex uit 2012…
Typische tijd voor service van een mechanisch horloge is 5-6 jaar, tijd voor service dus.
Horloge loopt nog gewoon door. Vanavond maar eens andersom keggen en morgenvroeg nog maar eens kijken wat er gebeurd.
Inderdaad met een service std. Van 10 jaar bij Rolex. Eerst issues uitsluiten doormiddel van handmatig opwinden. Als hij de eerste keer rond de klok van 5:45 is gaan stil staan en je doet ongeveer hetzelfde per dag is het niet gek dat hij de volgende dag rond die tijd weer stil staat.
Zat even mee te lezen maar kan je hem niet handmatig op 5:30 zetten en wegleggen zoals je altijd doet en in de gaten houden tot 5:50 en dan nog een keer op 17:30 en 17:50.
En mocht hij het dan alsnog doen even het zelfde testen met van de voren opwinden
Is maar een idee hoor
Welnee, commerciële flauwekulletjes…
heb je hem toevallig op of naast een wekkerradio o.i.d liggen?
Goedemorgen allemaal. Ik heb het horloge gisterenavond op de glaskant gelegd en wat schetst mijn verbazing ? Hij stond vanmorgen keurig op tijd. Ik ga dit een paar dagen uitproberen en leg ‘m dan nog eens op de andere kant. Kijk of het prombleem dan verholpen is.
Dan lijkt het toch een ‘aanloop’ probleem te zijn.
Zonder dat je iets anders hebt gedaan waardoor de gangreserve hoger kon zijn?