Probleempje Rolex Submariner

Inderdaad. Niet opgedraaid.

1 like

Onderhoud is de oplossing !
Hoe sneller hoe beter / goedkoper
Is de rotor reeds hoorbaar (raakt inmiddels het deksel en of platine) ?

Zal met de rotor weinig te maken hebben vermoed ik.

Zoals gezegd. Loopt weer goed. Even een paar dagen afkijken wat er gebeurd. Servicebeurt na 5 jaar zou toch wel erg snel zijn. Om dit te laten doen bij Rolex (Keulen/Brussel) ben ja al gauw eur 700,- kwijt en dat is niet niks (tenminste voor mij). Ik heb ik 1998 een Omega Moonwatch gekocht. Tot nu toe probleemloos gelopen en dat zonder een servicebeurt. Dank allen voor de reacties.

En wat als er nu toch iets aan blijkt te lopen en je onderneemt pas actie op het moment dat de onderdelen al afgesleten zijn? Ga er dan maar vanuit dat je graag die 700,- voor een servicebeurt af had getikt.

Als je een Rolex wilt dragen, hoort dit er ook bij :crown:

8 likes

Vermoeden werkt echt niet !
Controleren is verstandiger,zelfs nadat het uurwerk 5 jaar geleden ondehoud heeft genoten.
De rotor lagerstenen breken regelmatig ( stoten of vallen )
Korte tijd later is de rotoras dusdanig ingelopen dat
de rotor de platine raakt en zodoende minder of zelfs niet doet opwinden

2 likes

Het vermoeden berust op de gangreserve. Het wijst er imo op dat het daar niets mee te maken heeft :wink:

Inderdaad, het zal niet veel met gangreserve te maken hebben. Het stil staan om 5:45 zegt genoeg toch?
Gewoon naar Wesselink & Vreeker in Alkmaar. Kost je 275,- exclusief mogelijke onderdelen. TOP!

2 likes

Het kan natuurlijk een combinatie zijn. Een veer die zich afwindt tot op het punt dat het koppel wat afzwakt, waarbij een aanlopend wijzertje of tandwieltje er niet meer langs komt. Om 5.45 's middags geen last, want er is nog genoeg koppel, maar 's ochtends gewoon niet meer. Nu weet ik niets van deze uurwerken, ik lul maar wat om een punt te illustreren.

Ik zou toch op z’n allerminst willen weten wat een timegrapher zegt op diverse punten op de dag, maar het horloge inderdaad als de sodemieter weg brengen. Wat @Hub_Hannemann, @HanDavinci en anderen al zeiden: Beter gewoon laten controleren dan door laten eikelen en later met grote gebakken peren zitten.

4 likes

Als je een dure auto rijdt dan geef je die toch ook regelmatig een grote/kleine onderhoudsbeurt?

Wat @HanDavinci zegt, dit hoort er nu eenmaal bij.

1 like

Onderhoud van een (dure) auto vergelijken met dat van een horloge…:joy:

Beide hebben toch regelmatig onderhoud nodig?

Als je het onderhoud niet kunt betalen dan heb je eenvoudigweg een te dure auto/horloge gekocht :+1:

4 likes

TS zijn probleem heeft niets met onderhoud te maken, het horloge is slechts 6 jaar oud en zou nog geen onderhoud nodig moeten hebben. Zelfs niet volgens de Rolex ā€˜regels’.

Daarbij ben ik van mening dat onderhoud aan een horloge pas nodig is als hij afwijkend gaat lopen (uitzondering is als je er mee onder water gaat). En dan heet het geen onderhoud meer, maar reparatie.

oeh daar hebben we de betweter.

1 like

Gezellig, een betweter Ʃn een oetl*l samen op het forum :+1:

Edit, je bent net uit de luiers zie ik dus je opmerking is je vergeven…:wink:

1 like

Is onderhoud niet juist bedoeld om de dure reparaties tegen te gaan.
Breng jij je auto pas weg als de motor ratelt?

Nu weet ik niet wat het onderhoud van Rolex kost, ik draag niet van die budget merken :kissing_heart:

Mijn ervaring met horloges is dat je ze ter reparatie aanbiedt wanneer ze slecht gaan lopen. Er zal dan mogelijk iets vervangen moeten worden maar dat weegt niet op tegen de reguliere onderhoudskosten als je de aanbeveling van de fabrikant opvolgt.

Uiteraard is ieder vrij om daar mee om te gaan zoals hij of zij wil.

1 like

Duidelijk antwoord en het overwegen waard.

beste grap ooit

Ik zou toch liever het advies van Hub ter harte nemen, net iets meer praktijk ervaring is mijn vermoeden :wink: