Problemen Breitling Wings automatic

Ik hoop dat Firma Koster het kosteloos oplost voor je dmv vervanging van het uurwerk.
Heb je alle rekeningen er nog van van de reparaties en servicebeurten?

Nvm

Hun after-sales werkplaatschef is een 100% vakman, enorm aardige kerel, en bovendien oprecht bezeten van horlogemaken. Hij heeft thuis ook een atelier… Moet goed komen deze keer, dat zal zijn eer te na zijn. :+1:

@ Forehand: ik heb kopieƫn gemaakt van alle reparatiebonnen en deze bij het horloge gevoegd. Daar op staat ook duidelijk iedere keer hetzelfde probleem vermeld.

@ PeterLC: Dat geeft de burger moed! Ik hoop dan ook Ʃcht dat het horloge bij hem terecht komt en dat het nu definitief opgelost wordt, d.m.v. reparatie of vervanging van het binnenwerk en ik het horloge nu eens wƩl voor een periode van 5 jaar probleemloos kan dragen zonder stilstand of te grote tijdafwijkingen!

Traveler.

Vandaag bericht gehad van de juwelier en ik ben op z’n zachtst gezegd niet blij.

Sterker nog, ik ben gewoon kwaad en verontwaardigd.
Aangezien ik geen dingen wil schrijven waar ik spijt van krijg, maar toch nu mijn hart wil luchten zal ik kort samenvatten wat de uitkomst van 4 weken wachten is.

Volgens de juwelier heeft Breitling Nederland gezegd (wie weet ik niet zeker, maar afgaande op het verhaal vermoed ik dat het de dame van de aftersales is die ik zelf ook al heb gesproken in december).
Het volgende is er mij medegedeeld:

• het uurwerk heeft inderdaad geen gangreserve en loopt niet goed
  • er is een onderdeel in het uurwerk dat niet goed is.
  • de wijzerplaat is beschadigd? (deze is 2 jaar geleden bij de servicebeurt van € 700 vervangen!!)
  • de wijzers zijn beschadigd? (idem als wijzerplaat, 2 jaar geleden vervangen!!)
  • het glas en de antireflectielaag is beschadigd (v.z.v. ik weet is het glas 100% kras en beschadiging vrij!)

Reparatie van dit alles kan voor € 550!
Het hele uurwerk vervangen kan voor € 2.100!

Verder is er blijkbaar gezegd dat het horloge al jaren niet meer gereviseerd is geweest en niet bij fa. Koster is geweest. Onzin, 2 jaar geleden een full service. Niet bij fa. Koster inderdaad, maar zij hebben mij meerdere malen gezegd dat de horlogemaker van Paul van Zeeland volledig gecertificeerd en in Zwitersalnd opgeleid is en dezelfde kwaliteit levert als de horlogemaker van fa. Koster zelf. Waarom dan nu ineens insinueren dat het horloge alleen bij fa. Koster in goede handen zou zijn geweest??
Er werd ook nog iets gezegd over het feit dat het horloge 17 jaar oud is en wat daarna volgde weet ik niet meer omdat ik inmiddels al zo boos was dat ik dat niet meer mee heb gekregen.

Op mijn opmerking wat de laatste 3 punten van doen hebben met mijn klacht kon de juwelier geen antwoord geven.
Ik ben daarop behoorlijk boos geworden en vond dat achteraf vervelend aangezien de juwelier alleen maar de boodschap van de fa. Koster doorgaf…
De juwelier begreep mij overigens volkomen en nam mij het gelukkig niet kwalijk.

Jullie zullen begrijpen dat ik deze reactie van de fa. Koster absoluut onaanvaardbaar vind en het hier zeker niet bij laat zitten. Dit moet kosteloos opgelost worden, ik ga er geen cent meer in investeren! Ik heb er al € 1.200 euro in geĆÆnvesteerd, wat ik al te gek voor woorden vind.
Een collega van mij heeft een 10 jaar oude breitling automaat en die is nog nooit voor service o.i.d. weggeweest en loopt nog wel goed.
Als Breitlng of de fa. Koster dit niet repareert gaat het horloge linea recta de kluis in en komt er nooit meer een Breitling en zal ik die ook iedereen afraden!!
Hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik wordt. Een horloge dat in 17 jaar tijd al € 1.200 euro aan onderhoud kost! Dat is toch te gek voor woorden? Dat is € 70 per jaar!

Mijn indruk van het merk Breitling was al minder geworden maar ik had nog hoop op coulance van de importeur, maar na dit verhaal ben ik daar ook diep in teleurgesteld.

De juwelier, die het overigens geheel met mijn standpunt dat dit kosteloos opgelost dient te worden eens is, heeft contact opgenomen met de vertegenwoordiger van Breitling en die heeft toegezegd met de fa. Koster te overleggen en er bij mij op terug te komen.

Ik heb nog kleine hoop op een goede oplossing, maar afgaande op de manier van afhandeling tot nu toe vrees ik dat die wel eens ijdel zou kunnen blijken te zijn.

Hier wil ik het voorlopig bij laten, voor ik dingen zeg waar ik spijt van krijg.

Traveler.

1 like

Balen!! Ik hoop dat er met de vertegenwoordiger nog het een en ander kan worden opgelost! Succes!

Heb deze hele post gemist door de drukke december maand. Maar wat vervelend allemaal zeg…

Had je voor het wegbrengen nog zelf getest met handmatig opwinden of ie zo een 40 uur mee kon?

Ik hoop dat de vertegenwoordiger nog iets voor.je kan doen. En anders toch weer terug naar de juwelier die de service heeft uitgevoerd. Als je binnen de 12 maanden garantie termijn het probleem hebt aangekaart, dan moet dat denk ik gedekt worden. En anders zou een stukje coulance op z’n plek zijn na zulke aanhoudende problemen waar je zoveel aan onderhoudskosten voor hebt betaald.

Overigens, het is absoluut veel geld, maar als je uitgaat van elke 5 jaar een (preventieve) onderhoudsbeurt bij een AD, dan kom je wel op zulke bedragen uit. Het Is net als met een Porsche als je die elke keer naar de ad brengt voor kleine en grote beurten.
Niet denigrerend bedoel, maar het zijn geen Citizen horloges of Dacia auto’s. Je betaalt dan voor die premium van een Breitling of Porsche.

Wat een verschrikkelijke pech.

Zeer vage bewoordingen, welk onderdeel?!!!

Bovendien kost een vervangend uurwerk los € 415,-
http://www.perrinwatchparts.com/prod_name/automatic_mechanical_watch_movement_eta_2892_a2.aspx
Gewoon laten plaatsen door een goede horlogemaker.

En voor de boys bij Breitling hier nog even een opfriscursus:

http://www.eta.ch/swisslab/2892a2/2892a2.html

Ik hoop dat het goed komt.
Sterkte!

Grt.

Uhm… nee. Dat is geen Breitling Calibre B10. Met hun naampje erop rekenen ze er blijkbaar meer voor.
Een eta 2892 zal ongetwijfeld ook de klus kunnen klaren, maar zou ik niet zo gauw doen.

Als je de klok wil behouden is dit de beste/voordeligste oplossing.
En Swiss made duzz.
Maar goed, origineel is het dan niet meer helaas.

Grt.

@ Traveler, Al gevraagd wat PVZ nu eigenlijk met jouw waardevol bezit heeft uitgevreten?
De firma Koster beoordeelt alleen maar de huidige staat en rapporteerd de gebreken.
Als er een jaar geleden een full service uitgevoerd zou zijn door PVZ, zou ik eens daar gaan buurten denk.
Om vervolgens hem lichtelijk geirriteerd duidelijk te maken niet wenst genaaid te worden.
Toch? En dan aan PVZ vragen om dit op te lossen zoals in het door Koster voorgestelde rapport.
Jij betaald dan de onderzoekskosten, PVZ de nodige reparatie.
Daarna nooit meer bij hem komen.

Grtn, Leen.

Klopt, ook ik denk dat je wel eens bij Van Zeeland kan gaan aankloppen. Je hebt voor een full service onlangs 700€ betaald, en krijgt nu dit te horen? Lijkt mij niet echt aanvaardbaar hoor. Met de conclusie van fa. Koster naar van Zeeland uitlag vragen zou ik zeggen!

Ben net teruggebeld door de dame van de aftersales en er blijkt nu toch wel wat communicatieruis te zijn over het onderhoudsverleden wat in de systemen van Breitling staat m.b.t. het onderhoud aan mijn Breitling en de genoemde kosten die ik nu weer zou moeten betalen.
Voor mijn gevoel is het een prettig en hoopvol gesprek geweest en merk ik eruit op dat fa. Koster het graag op wil lossen.

Om een lang verhaal kort te maken, wordt er nu naar een oplossing gezocht om dit kosteloos op te lossen door fa. Koster. Ik hoop dat dit daadwerkelijk zal lukken, want ik heb goed duidelijk gemaakt dat ik niet van plan ben nu geld te besteden aan onderhoud waarvan ik op z’n minst nog 4 jaar verschoond zou moeten blijven. De fa. Koster heeft mij bevestigd dat na de full-service van begin 2014 het horloge minimaal 6-7 jaar weer probleemloos zou moeten lopen.

Ik ben daarnaast dan ook wel benieuwd wat het nu is met mijn horloge en of het nou eens echt goed geserviced terugkomt en probleemloos blijft lopen.

Ik heb weer hoop op een goede en vooral kosteloze oplossing!

Traveler.

Dit klinkt idd hoopvol. Het zou zo langzamerhand wel tijd worden voor een oplossing naar tevredenheid gezien het achterliggende verhaal. Succes ermee :pray:

1 like

Jeetje, wat een soap… Ik hoop dat het een eind goed, al goed verhaal wordt.

Een foto ontbreekt nog :wink:
Er zijn verschillende uitvoeringen.

Grt.

Foto volgt zodra ik het horloge, 100% werkend :wink:, terug heb.

Traveler.

Het zal allemaal wel goed komen :wink:

Gisteren bericht gehad van fa. Koster.
Er is onderzoek gedaan naar mijn horloge en er is contact geweest met PvZ m.b.t. het onderhoudsverleden.
Conclusie is dat PvZ alle keren goed onderhoud heeft gepleegd en dat de huidige storing in ieder geval niet daar aan ligt. Waar dan wel aan is niet duidelijk. Wellicht omdat het ā€œal een wat ouder horlogeā€ is werd meegedeeld.
Wat dat dan betekent kan ik niet goed duiden? Het klopt i.d.d. dat het horloge 17 jaar oud is, maar ik dacht juist dat het onderhoud door de jaren heen er voor zou zorgen dat het horloge tiptop in orde zou blijven.

Enfin, er is mij verteld dat de horlogemaker van Breitling heeft aangegeven dat hij het horloge wel weer in orde krijgt en dat het (weer) gaat functioneren zoals het hoort. En dat het mij geen geld gaat kosten! Fa. Koster/Breitling zal dit onder service in orde maken, dus dat is heel fijn en ook waar ik op gehoopt en eerlijk gezegd ook wel gerekend had gezien het onderhoudsverleden en de € 1.200 die er al ā€œinā€ zit aan onderhoud.

Ik hoop nu dan ook oprecht dat de horlogemaker van Breitling hem nu Ć©cht goed krijgt en dat ik er weer jaren op kan vertrouwen dat het horloge gaat ā€œlopenā€ zoals de ontwerpers van de Wings Automatic het ooit voor ogen hadden!

En vervelend punt is wel dat ik er nog minstens 8(!) weken op moet wachten vanwege drukte ed.!
Al met al ben ik hem dan al zo’n 13 weken kwijt, dat is 1/4 jaar!

En ik blijf het toch een beetje vreemd vinden, dat het zo druk is met reparaties. Betekent dat dan dat Breitlings veel in storing gaan? Of zijn er gewoon zoveel verkocht en in imloop dat het door de te verrichten service en onderhoud zo druk is?

Ik hoop het laatste!! :wink:

Traveler.

1 like

Eind goed, al goed :+1: