Problemen Breitling Wings automatic

Ben ik het niet mee eens. Voor TS lijkt het er (uiteindelijk) op uit te komen dat hij weer een werkende klok heeft.

Maar “al goed” is wel het laatste waar ik aan moet denken als je dit hele drama leest. En dat voor een merk dat zich tot de A-merken wil rekenen. Echt te triest voor woorden. Ik zou iig nooit geen Breitling meer willen.

1 like

Alsof er nooit met een topmerk een probleem zou kunnen zijn! :neutral_face:

Lijkt mij dat het probleem niet bij Breitling maar bij PVZ ligt aangezien het maar niet werd opgelost en de onderhoudsgeschiedenis niet goed is geregistreerd. Dit zal blijken nu de importeur en Breitling ingeschakeld zijn en als het probleem nu wel opgelost wordt. Dit hele drama was niet nodig geweest als Koster op de hoogte was gebracht nadat het horloge na zijn service de problemen bleef vertonen.

Ik heb ook zo’n Wings automatic liggen met een ETA uurwerk maar dat is toch wel een betrouwbaar werkpaardje meot ik zeggen. Deze ETA heb ik ook al eens gehad in een Tag Heuer Pro en daar waren wel veel problemen mee. Voordeel is dat onderdelen best makkelijk en relatief goedkoop te vinden zijn. Ik heb voor een compleet uurwerk €200 betaald.

Natuurlijk wel, maar hoe je het probleem aanpakt dat maakt of je een topmerk bent.

1 like

Inderdaad maar dan moet het merk wel op de hoogte zijn

1 like

Er werden/worden er gewoon erg veel aangeboden voor regulier onderhoud. Toen ik er werkte, rond 2008, werd een bepaald percentage doorgestuurd naar Breitling France; omdat we toen de capaciteit nog niet hadden in Nederland. Dat had ook te maken met bepaalde certificaten die een horlogemaker voor een specifiek Breitling-horloge moet hebben. Nu zit er in elk geval 1 horlogemaker, om eens iets te noemen, die aan een Emergency mag werken. Aan een B01 (niet te verwarren met een B1) mag ook niet iedereen werken. De bijbehorende cursussen zijn duur voor Breitling NL, omdat de kosten niet betaald worden door Breitling Grenchen; en de horlogemaker MOET de cursus halen. Failure is not an option.

Serieuze poep. :wink: Maar heel blij te horen dat er schot in de zaak zit!

1 like

Lijkt me de prijs die je moet betalen als je zelfstandig importeurt bent (c.q. wilt blijven)…

1 like

Interessant om van een vroegere insider te lezen hoe e.e.a. geregeld is binnen Breitling Nederland. Helaas zijn mijn ervaringen minder positief, ik kreeg zelfs een keer mijn Breitling horloge na een service beurt terug met klodders vet op de wijzerplaat…het gesteggel na mijn eerste melding zal ik jullie besparen maar in mijn geval was service verlenen en kwaliteits controles eigenlijk een groot drama, dus ik heb mijn heil elders gezocht.
Toch blijft het interessant en leerzaam om andere ervaringen te lezen en deze info ook direct van een kenner te krijgen dus ik lees graag mee!

Vandaag eindelijk het horloge teruggekregen.
Hij is helemaal nagekeken door fa. Koster en heeft een zgn. “repassage” gekregen. (Dat schijnt een full service beurt/de meest uitgebreide beurt te zijn?)
Er is aangegeven dat er een aantal onderdelen nu zijn vervangen die nog nooit vervangen waren, maar bij vorige service beurten wel vervangen hadden moeten worden. Hopelijk waren dat dan nou net juist de onderdelen die de slechte gangreserve en het plotselinge stilstaan hebben veroorzaakt. De gangreserve zou nu dan ook goed moeten zijn. Volgens de dame van fa. Koster heeft het horloge daar bijna 2 dagen gelegen voor opsturen en liep het nog steeds. Komt m.i. dan aardig in de buurt van de 40 uur die het zou moeten zijn. Het was altijd maar iets van 10-12 uur…

Hij is weer mooi gepolijst en hangt weer lekker om mijn pols te schitteren!
De Tissot Racing Touch kan de kast weer in, het is weer Breitling tijd.

Ik hoop dat ik nu weer een flink aantal jaren zonder problemen vooruit kan. Volgens de dame van fa. Koster moet ik nou toch zeker weer een jaar of 4 á 5 vooruit kunnen zonder verstoringen.
De tijd zal het, in dit geval letterlijk!, leren…

Het is kosteloos opgelost en daar ben ik heel tevreden mee. Ook de juwelier heeft voor het bemiddelen niets gerekend, dus dat gedeelte is geheel naar mijn tevredenheid opgelost. Nu nog weer het vertrouwen in Breitling terugkrijgen!

Traveler.

4 likes

Goed om te horen! Zou me plaatsvervangend schuldig gaan voelen als het nog steeds niet OK was. :wink:

Gelukkig! Goed om te horen!
Nu nog een fotootje natuurlijk!! :grin::+1:t2:

Eind goed, al goed. Jammer van de lijdensweg die eraan vooraf ging. In ieder geval proficiat met het eind resultaat :+1:. En idd nu nog een fotootje :wink:.

Dank allen en hierbij een foto met de Breitling “in actie”, geschoten vanaf de pols.

Traveler

8 likes

Dat is goed nieuws. We wachten t af…

Nou ja, dat weten we pas na minstens die 8 weken :wink:

En zo te zien heb je gelijk gekregen…

Zelfs een kapot horloge staat 2x per dag gelijk :grin:

1 like

Netjes opgelost.

Behalve als je een 24-uurs horloge hebt… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja daar had ik even niet aan gedacht :smile:

1 like