Problemen Breitling Wings automatic

Of een einzeiger!
Of een smartwatch!!
etc

Een normale einzeiger geeft toch ook 2x de juist tijd aan?

En deze smartwatch toch ook :wink:

Citaat van Traveler – ā€œVolgens de dame van fa. Koster moet ik nou toch
zeker weer een jaar of 4 Ć” 5 vooruit kunnen zonder verstoringen.
De tijd zal het, in dit geval letterlijk!, lerenā€¦ā€ – Einde citaat

==========================================================

Ga de volgende keer eens langs Jan Ubels, horlogemaker te Bredevoort,
in de achterhoek in Gelderland.

Je hoeft alleen maar ff op en neer te rijden, slechts de benzine ben je als
meerprijs kwijt … een paar tientjes in elk geval, vanuit overal in NL.

Hij kan in praktisch 100% v.d. gevallen in dezen, voor een schappelijke prijs,
van bijna alle merken, repareren.

Veel van zijn clientele heeft juist vaak de duurste merken in zijn handen
over gegeven, dat zegt heel veel over zijn kunde als horlogemaker.

2 likes

Vergat bijna te zeggen, Traveler, dat jouw Breitling bicolor watch een heel mooi horloge is in mijn en veler ogen, naar ik wel mag aannemen. TwoTone is weer in sinds 2014. :slight_smile: :smiley:

2 likes

Dank voor de tip m.b.t de horlogemaker!
En ook dank voor je compliment. Ik vind hem zelf ook nog steeds heel mooi en krijg er ook nu na ruim 16 jaar nog steeds complimenten over!

Ik wist trouwens niet eens dat two-tone (volgens noemt Breitling het bi-color) uit was. Sterker nog, ik wist niet eens dat een horloge of bepaalde uitvoering überhaupt in of uit kan zijn.
Horloge is n.m.m. iets wat je koopt n.a.v. een persoonlijke smaak en kan me al helemaal niet voorstellen dat mensen een horloge kopen omdat die dan ā€œinā€ is? Wel omdat je hem mooi vind of gezien hebt bij iemand om de pols. Maar misschien ben ik daar wel te oud of te ouderwets voor? :wink:

Persoonlijk vind ik de Tissot Touch modellen ook al jaren heel mooi en heb ik er uiteindelijk een gekocht omdat ik hem nog steeds mooi vond, terwijl het model al een paar jaar bestond en (denk ik) niet echt in was.

Traveler.

1 like

Hi Traveler,

Horlogemaker Jan Ubels laat de horloges weer herleven.
Hij is kundig in het horlogemakersvak, werkelijk alle merken.

Wat mij betreft is een horloge of -stijl ook niet ā€˜in’ of ā€˜uit’.
Ik las echter laatst in een Amerikaans horloge-blog, dat
de mode van de TwoTone [bi-color] weer sinds 2014
gemeengoed is geworden. Vandaar mijn opmerking.

Geniet volop van je mooie Breitling, want er zullen veel
jaloerse blikken naar en op geworpen worden / zijn.

JB

:sunny: :smile:

1 like

Jan heeft voor mij ook al diverse horloges onder handen genomen, zeker een topper maar hou er rekening mee dat je je horloge wel even kwijt kunt zijn…

1 like

All,

Het is niet te geloven, maar de Breitling heeft weer stilgestaan…
's Avonds rond 23:00 afgedaan en de volgende ochtend stond ie stil op 3:00 's nachts. Dat alweer na 2 weken…
Ik word er echt niet goed van. Heb inmiddels ook al weer gebeld met fa. Koster en dezelfde dame als eerder gesproken en zei was ook niet blij (understatement!).

Afgesproken dat ik het nog een week of 2 Ć  3 aanzie, maar toch. Nu dit weer gebeurd is kunnen jullie je wel voorstellen dat het vertrouwen in deze Breitling bij mij tot onder de 0% is gezakt en daar voorlopig ook niet meer bovenkomt. Een tweede Breitling aanschaffen zit er dan denk ik ook niet meer in! Toch maar eens bij Omega kijken.

De dame van fa. Koster gaf wel aan dat het opgelost moet worden, maar begon ook al met argumenten als zijnde dat ik moet realiseren dat het wel een ā€œoudā€ horloge is… Wat ik daar nou weer van moet denken?
Natuurlijk is het 16 jaar oud, maar als ze daarmee bedoelt dat het dan normaal is dat het horloge niet meer goed functioneert ben ik er nog niet klaar mee. Dan ga ik daar zeker werk van maken, want dat vind ik echt een opmerking waar ik slecht tegen kan! Wellicht dat publiciteit zoeken dan nog de enige optie is. Maar dat hoop ik niet.

Ik interpreteer dat dan als: je koopt een horloge van bijna € 2.000, draagt hem 16 jaar, in die 16 jaar investeer je nogmaals € 1.200 voor onderhoud en reparatie om het horloge vervolgens als afgeschreven te bestempelen??
Waarom moet ik dan in vredesnaam geld in onderhoud steken? Dat dient dan toch ook geen enkel doel?

Maargoed, voor ik me teveel opwind (wat de Breitling te weinig doet!), misschien bedoelde ze er niets mee en wordt het horloge nu gewoon eens Ʃcht gemaakt, al heb ik eerlijk gezegd nu ook niet veel vertrouwen meer in de horlogemaker van fa. Koster. Het horloge is daar 9 weken geweest en heeft nog precies dezelfde storing als daarvoor. Of mag ik dat niet zo stellen?
Ik moet er niet aan denken dat ik hier ook weer € 450 voor betaald zou hebben zoals ze eerst voorstelden…

Ik ben er echt klaar mee en m’n geduld begint nu wel een beetje op te raken.

Traveler.

1 like

Ze hebben een heel atelier vol met horlogemakers. De eerstvolgende full-service zal zeker niet door dezelfde als vorige keer worden gedaan, dat was in elk geval in mijn tijd de regel bij reclamaties.

Maar ik heb ook even geen zinnig woord uit te brengen hier… K*&^#$%zooi man. En die telefoniste kletst onzin. Er zou nu zoveel aan het horloge vervangen en/of perfect gesmeerd moeten zijn; mijn 46 jaar oude Lancia remt beter dan mijn Polo, en da’s zonder rembekrachtiging. Heeft alles met onderhoud te maken, en je hebt je aandeel intussen wel geleverd denk ik. Heel veel sterkte!

1 like

Met de zomer-/wintertijdwissel zelfs drie keer…

Jeetje, wat een soap… Weet ook niet wat te zeggen, behalve de hoop erin te houden.

En intussen lekker bij Omega, e.a. Kijken. Daar zitten ook mooie dingen tussen. En sommige merken met maar liefst 5 jaar garantie.

niet te geloven. Heb noch met de B2 die te koop staat noch met de Antares ooit een probleem gehad. Ook niet na de service trouwens.

Al overwogen dat het misschien niet aan het horloge ligt?

2 likes

dan zou het ook met andere klokjes moeten gebeuren niet?

Een ā€œpoltergeistā€ in huis? :slight_smile:

Tenzij de rest g-shock is.

Of Seiko :wink:

op die manier-)

Ongelooflijk wat een verhaal!

Ik zie even niet waarom je na zo lange tijd nog iets zou willen aanzien? Spontaan herstel? Een kaliber in ā€œgoed lopende staatā€ valt zolang er gangreserve is NIET stil.

Nu je toch een paar weken gaat wachten: Ik heb deze draad in december gelezen, en dat doe ik niet nog een keer. Maar kan me herinneren dat diversen van ons je aanraadden om de gangreserve na handmatig opwinden te checken. Dat heb je niet gedaan omdat ā€œdat toch niet zou moeten hoevenā€ oid. Dat ā€œmoet ook niet hoevenā€ maar je kunt zo onderzoeken of het aan het automatische opwindmechanisme ligt of meer in het ā€œhartā€ van de hardware. Bij deze dus nog een herhaling van deze tip. (Je zou dan ā€œbewegingsgebrekā€ kunnen uitsluiten)

Ik heb de opwind test gedaan en maakt geen verschil. Ook na handmatig opwinden gisteren stond horloge vanochtend weer stil op 01:00 uur. Ik ga dan ook niet nog 2 weken wachten. Inmiddels is het horloge weer bij de juwelier die het weer doorstuurt naar fa. Koster, waar ik vanochtend ook contact mee heb gehad. Zij gaan hem, wederom, in orde maken

@Bert1 waar zou het aan moeten liggen als het niet aan het horloge ligt? Ik veronderstel dat je dan de drager van het horloge (in casu moi) bedoelt? Ik zou niet weten wat ik er aan kan doen? Ik doe het horloge 's morgens om en 's avonds weer af en draag hem elke dag zonder onderbreking.

Alle reparatiebonnen ed. bekijkende kan ik nu concluderen dat het horloge in de 16 jaar nu 5x voor de klacht van stilstaan is teruggeweest, beginnende in 2003.
Eigenlijk is het dus vanaf het begin al niet goed geweest. Een maandag productie?

De enige manier waarop ik nog vertrouwen heb in een betrouwbaar uurwerk is als het hele uurwerk vervangen wordt, maar zo ver zal de service van fa. Koster, of wellicht Breitling europa, niet gaan denk ik…

Afwachten maar weer…

Traveler.

@Bert1 waar zou het aan moeten liggen als het niet aan het horloge ligt? Ik veronderstel dat je dan de drager van het horloge (in casu moi) bedoelt? Ik zou niet weten wat ik er aan kan doen? Ik doe het horloge 's morgens om en 's avonds weer af en draag hem elke dag zonder onderbreking.

Ik heb ook weleens gehad dat ik een keer te weinig beweging had gehad en daardoor het horloge stil viel. Is vooral goed om even te checken. Normaal gesproken moet je horloge voldoende opgewonden worden op een normale dag.

Sterkte! Wel vervelend zeg!