Tsja een filmpje maken van de werking toen je het horloge inpakte is ook weer zo iets… staat er niets in de algemene voorwaarden van Chrono24? Die moeten ze hebben.
ja, maar je kan natuurlijk zonder timegrapher (die heb ik niet) ook niet filmen hoe precies het horloge loopt
Nee, maar als je daar een rapport van hebt, is dat ook weer een pluisje.
Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper gewoon aansprakelijk.
Als je in de adverentie zegt dat je geen risico voor verzenden neemt, is het voor de koper. Als je niets vermeldt, is het grijs gebied.
Ja, daar ben jij wel voor verantwoordelijk want jij hebt het transport uitbesteed, als je dat niet wilt moet je het zelf gaan brengen. En idd, je hebt een verzekering genomen (jij dus, niet de koper) en daarop kun je de schade claimen.
Eerlijk gezegd zou ik als koper behoorlijk afknappen als een verkoper mij dit probleem in de schoenen probeert te schuiven.
Die is dood.
Onmogelijk te verhalen.
Dan ben ik benieuwd in welk artikel van het wetboek dit staat.
Ik heb de koper niet geprobeerd dit probleem in de schoenen te schuiven? Ik vroeg me alleen af of ik gehouden was het horloge terug te nemen, of dat er een andere oplossing mogelijk was zoals op kosten van verzekering het laten repareren.
Het geheel is kl*te…
Je verstuurd een werkend horloge en het komt „kapot“ aan…
Ben benieuwd hoe het afloopt…
Welke verzekering?
ik heb het horloge (godzijdank) verzekerd verzonden
Dan ben je verzekerd tegen verlies… ook tegen schade? Dat weet ik nl. niet…
Bij verkoop tussen consumenten onderling (art. 7:9 BW) staat dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper.
Het is geen kwestie van vinden. Maar ik neem aan dat Chrono24 hier wel iets over in zijn algemene voorwaarden heeft opgenomen.
Jawohl. En de koper kan nu gewoon bij C24 een claim neerleggen en zijn geld terugkrijgen.
En hij is overgekomen. Daar hield je verzekering op.
Ik zou een koper niet zelf naar een horlogemaker sturen. Gewoon zeggen dat hij hem naar jou terugstuurt, jij gaat langs een horlogemaker en stuurt hem werkend weer op. Zo moeilijk is het niet.
Als de koper zijn geld terug wil moet je dat gewoon doen, anders pakt C24 je wel.
Kort antwoord: ja.
Sowieso als de koper betaald heeft via de escrow mogelijkheid. Dan is de deal via Chrono24 pas gesloten als de ontvanger binnen 7dgn akkoord geeft.
Is hij niet tevreden of heeft hij zich bedacht, dan is het jammer voor de verkopende partij…
Boek 7 is niet van toepassing op consumenten. Dit geldt alleen voor ondernemers.
PostNL leek eigenlijk vrij meedenkend met de schade. Ze wilde wat foto’s hebben en zouden het dan gaan beoordelen. Maarja, het resultaat moet nog komen natuurlijk.
Is er fysieke schade dan? Daar had ik overheen gelezen, ik dacht alleen DOA.