Maar ga je je koper in tussentijd laten wachten dan?
Niet eenvoudig uit te leggen volgens mij.
Dat lijkt mij ook. Maarja, het pakje is van buiten dan wel prima maar de inhoud schudt wel flink door elkaar. En dat is blijkbaar teveel geweest voor het horloge.
Hij was echt goed verpakt, hij zat vastgeplakt aan de doos met lagen bubbeltjesplastic eromheen. Kon eigenlijk niet bewegen in de doos.
Ik heb het overlegd met de koper, ik ga hem geen weken laten wachten maar even de verzekering aanspreken is normaal lijkt mij?
Bovendien heb ik zijn geld niet, dat heeft chrono24. Dus het is sowieso wachten op hun.
Ah klopt, de escrow. Koper moet eerst zijn fiat geven voor de fondsen gereleased worden.
Als je dat weet en het horloge is van zulke een hoge waarde dan zou ik het niet opsturen maar zelf brengen of halen.
Je zegt zelf al je kunt het niet zien als er mee gegooid wordt
Aan de andere kant kan jij niet hard maken dat dat wel gebeurd is want er is geen schade
Het is heel vervelend maar wordt lastig denk ik,en nogmaals ik geloof je gewoon hoor
Toch hebben bedrijven veel te maken met claims die niet fair zijn ,dus zij zetten hun hielen in het zand
Dat duurt bij Postnl weken/maanden
Frankrijk is wel ver
Zuid Frankrijk helemaal en ff heen en weer rijden kost ook Eurotjes
Inderdaad⦠+ 1
Waarom via Chrono als je hier een steengoed forum ter beschikking hebt? Zou mij die mogelijke paar euro extra opbrengst niet waard zijnā¦
Ja je hebt gelijkš,ik hoop dat alles nog goedkomt voor jullie
weet niet of het al gezegd is of iets toe voegt maar wel erg vreemde defecten. Dat het horloge opeens achterloopt zou kunnen komen door in aanraking te zijn gekomen met een magnetisch veld tijdens transport? Dat de datum het niet meer doet klinkt bijna als dat eraan geprutst is tenzij vanuit service niet goed nagekeken. Vreemd verhaal en zou zelf aanbieden het horloge door koper te laten wegbrengen voor reparatie en of zelfs even te bellen met de beste heer mevrouw om eea op te lossen.
Grappig genoeg lijkt de oplossing hier te komen van chrono. Ik heb ze gebeld, en ze geven aan dat het nagenoeg zeker is dat PostNL niks vergoed (waarom laat ik het dan überhaupt nog verzekeren ). Ik moet inderdaad het horloge terugnemen, maar PostNL wilt de helft van de kosten van reparatie vergoeden. Erg netjes van ze! Bovendien wilt de koper naar eigen zeggen het horloge dan alsnog weer kopen.
Waarschijnlijk wel wat onkosten dus, maar erg fijn dat chrono24 meedenkt.
zou ik het horloge maar gelijk een grote beurt laten geven scheelt 50%
Dat heeft hij drie weken geleden gehad
Misschien zit daar wel het probleemā¦
Als jij hem echt bombproof hebt verpakt, dan kan het best vanuit de basis al niet goed hebben gezeten.
Los schroefje, etc. Ik zou toch even je horlogemaker contacten.
Ik ga sowieso langs mān horlogemaker, maar eerlijk gezegd is hij een bekende horlogemaker met een goede reputatie hier op het forum, ik verwacht niet dat hij slecht werk heeft afgeleverd.
Was jij niet degene die in Oostenrijk woont en af en toe horloges hier verkoopt en vanuit Oostenrijk naar Nederland stuurt? Daar loopt de koper dan wel risico als er iets niet goed gaat met verzendenā¦
De datumverstelling was kapot toch? Heeft de verkoper niet gewoon fanatiek datum lopen wisselen met de kleine wijzer rondom de 12 uur stand?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Het is een typfout, chrono24 wil de helft vergoeden*
PostNL zal niks worden inderdaad, dus geen wonder helaas