Problemen met verkoop via chrono24 (antwoord lijkt binnen)

Hoe oud is dat servicerapport?

Nouja, ze kunnen toch flink gooien met zo’n pakje? Een horloge kan ook kapot gaan door golfen/motorrijden, zie je ook niet aan de buitenkant. Maar als ze flink met pakketjes gooien gaan de dingen daarin gewoon kapot.

Ah, nu snap ik hem.

1 like

februari 2021. Nog geen maand vóór de verkoop dus. Heb daar geen officieel rapport van maar kan het vast bewijzen met overboeking e.d.

Dit. Wat als je horlogemaker de datumfunctie niet goed terug had gemonteerd? Wat als de onderdelen in je horloge in tussentijd verder onderhevig waren aan normale slijtage? Wat als jij het pak nog per ongeluk gemagnetiseerd hebt voor het verzenden? Enzovoort enzovoort.

De echte vraag die nu in mij op komt is het volgende:

Waarom voor PostNL kiezen als je de shitload aan negativiteit hier op HF kan terug vinden?

DHL, UPS of zelfs een koeriersdienst zouden voor enkele tientjes meer een hele hoop hoofdpijn hebben ontweken.

1 like

Dat gaat denk ik niet volstaan. Of je moet geluk hebben met PostNL. Het zou inderdaad tussentijd ook nog fout gegaan kunnen zijn. Het is heel lastig en bovendien erg vervelend

Horloges worden ook niet altijd goed (schokbestendig) verpakt en reken maar dat er soms mee gegooid wordt…

Nou, dan denk ik dat het nu wel duidelijk is. :wink:

1 like

Jij hebt totaal geen weet van heel de situatie die bij mij destijds speelde, dus bespaar me je waardeoordeel zonder feitelijke basis.

Op het moment dat koper klaarblijkelijk slechte intenties heeft ga je vanzelf zoeken naar oplossingen.
Het is niet voor niks dat Chrono24 zelf wijst op het feit dat een horloge niet open mag worden gemaakt, denk aan het stelen van onderdelen of het slechter laten lopen. Dit laatste was bij mij het geval.

Overigens wijs ik in dit topic alleen op hetgeen Chrono24 als hoofdregel stelt en een gedeeltelijke uitwerking daarvan, ik geef geen oordeel over wat in dit topic speelt of moet gebeuren.

Tot je bij DHL of UPS moet geld gaan vragen :joy:
Ze hebben allemaal kleine lettertjes staan als voorwaarden bij verzekerd verzenden waardoor ze ELKE case kunnen afwijzen. Geloof me vrij.

3 likes

Nogmaals ,dan is het PAKJE beschadigd en kun je dat aantonen
Zo niet ,dan kun jij wel zeggen dat het zo is maar niet aantonen
Helaas werkt het nu eenmaal zo
Zie de andere kant,ik stuur een kapot horloge naar een kennis,die zegt het werkt niet en dan bij post nl zeggen dat het hun schuld is…
Gaan ze echt niet aan beginnen hoor

1 like

Heb je ook helemaal gelijk in. Het fijne is dat je bij die bedrijven wel via een derde partij kan verzekeren om zo de kopzorgen te verminderen.

Dat een horloge vorige maand bij een reparateur is geweest zegt dus helemaal niks. Mijn auto is vorige maand ook voor onderhoud en reparatie bij een garage geweest en is nu ook weer stuk…

1 like

Misschien moet je het verhaal even aan je horlogemaker uitleggen? Vertellen dat je het goed verpakt hebt ed? Misschien wil hij je nog tegemoet komen?

Ik denk dat zijn eerste vraag zal zijn: wat is er kapot aan?

Met alle respect, je pakje hoeft niet beschadigd te zijn? Ik heb pakjes met aan alle kanten tape eromheen. De pakjes wegen 3x niks. Ik kan echt FLINK met die pakjes gooien zonder dat je er iets aan ziet. Het is algemeen bekend dat ze bij de post met pakjes smijten en dat zie je echt niet altijd.

Overigens geloof ik je helemaal hoor begrijp me niet verkeerd,die dingen kunnen ook gewoon stuk gaan hè
Zelf ook pas meegemaakt met een aangeschaft horloge, na een paar maanden stopte hij ermee ,nog geen 2 jaar oud
Tja dan maar een keer naar de horloge maker en neem ik mn verlies

Maar met bombproof verpakken (doos in doos in doos, en met telkens dubbele bubblewrap tussen) kan je pakje van een gebouw vallen en nog steeds ok zijn denk ik dan.

Ja, dat zou kunnen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het hier zijn fout is, dus ik wil dit niet op hem afschuiven. Ik ga eerst m’n gelijk bij de post proberen te halen, mocht dat niet slagen (waar ik vanuit ga) ga ik kijken of het zo goedkoop mogelijk in Frankrijk opgelost kan worden, en anders neem ik m’n verlies maar en neem ik hem terug.