Wellicht moet dit topic naar ‘Techniek&Reviews’, maar voor alsnog is het puur even ventileren.
Ik heb nu al een paar keer wijzers, wijzerplaten, en kasten vervangen. Ging prima. Wijzers netjes recht, wijzerplaat is ook niet zo moeilijk.
Hoogmoed komt ten val…
Dus ik dacht, ik koop een ETA 7754, kast, band, wijzers, de hele mikmak. Zo lastig kan het dan toch niet zijn?
Toch wel.
Die subdial-wijzers zijn zó ontzettend klein, dat in een moment van onoplettendheid ik de pinion van de hour counter gesloopt heb. Ik baal ontzettend. Het is een nagelnieuw uurwerk, en ik voel er niet heel veel voor om 'm helemaal te laten servicen, maar het vinden van een reparateur die alleen dat onderdeel wil vervangen, of uberhaupt zich wil storten op een 7750 (want de 7754 is de 7750, maar met een GMT hand in plaats van de dag-schijf), is lastig te vinden voor me. Ik heb al hulp van het forum gehad in het zoeken naar reparateurs, maar vooralsog blijkt het dun gezaaid.
Ik hoop dat TimeFix in Akersloot me hierin kan helpen, maar dát laat ik te zijner tijd weten. Voor nu is mijn frustratie zo hoog dat ik dit even van me af moest schrijven.
Is er iemand schuldig aan die frustratie? Ja.
Ikzelf.
Eigenlijk zou het een heel tof horloge worden. Cathedral hands, (driehoek-wijzer voor de GMT), 38mm in diameter, 13mm dik, stalen band, stalen tachymeter bezel, en een case die gerate is voor 200 meter waterdicht.
Als TimeFix me kan, en wil, helpen hiermee, wellicht mag ik zelfs kijken (kijken = leren) ? Je kan altijd hopen.