Heb ik niet zelf bedacht hoor, maar wel een smakelijke benaming.
Niet teveel over nadenken als je aan zulke horlogeprojecten begint.
Laat het even weten als wanneer het mis gaat
Doe ik.
Zal vast ook wel een keer mis gaan, maar tot nog toe heb ik in de opwindstand nog geen problemen gehad. In de wijzerverzet stand moest ik nog wel eens wijzerplaatje lichten om de boel weer goed te leggen.
Bedankt voor de tip, ik draag zelf alleen vintage, dus 34-35mm is een beetje de standaard voor mij. Moest ik er eentje aanschaffen laat ik het zeker weten.
Prachtig gerestaureerd Wilko!
Inmiddels heb ik ook een Seastar Visodate (handopwind) en hoop hem tzt ook in ere te herstellen. Hij loopt nog vrij goed, maar is door de jaren heen goed gebruikt.
Groet,
Dan.
Top proces en resultaat!
Hi Wilko,
Ik denk dat ik hem eerst ga laten services door een vakman, zodat ik hem de komende tijd dragen kan zonder angst voor slijtage. Stap twee zal een vergelijkbaar model kopen zijn en daarop experimenteren / leren. Het exemplaar wat ik nu heb is van mijn vader geweest, ik wil hem graag opknappen zonder al te veel risico dat ik hem aan het vernietigen ben … Wordt dus een wat langer termijn project. Maar jouw eindresultaat gezien hebbende, lijkt het mij zeker de moeite waard.
Groeten,
Dan.
Dat lijkt mij een goed plan. Mocht je nog wat tips nodig hebben dan laat maar weten.
Leuk dat je dit draadje na 2 jaar weer even boven water hebt gehaald. Ik had het destijds gemist en kon het nu alsnog met plezier lezen. @wbcoupe, helemaal Top met de Tissot’s
Dank je; is inderdaad alweer even geleden. Heb de laatste tijd wat meer focus op de jaren 30 en 40; maar de andere tijdperken blijven ook wel trekken
Goed verslag en mooi resultaat. Geniet van de mooie Tissot.