Projectje tussendoor, Tissot Seastar Visodate van 1967

Mijn beste,

Een voortvarend resultaat!!
Ik wens je er een plezante polstijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

vakwerk mooi klokje geworden

1 like

Mooi werk met deze Seastar en een mooi verslag!

1 like

Lekker bezig! Ziet er weer top uit!

1 like

Mooi resultaat Wilco!

1 like

Goed bezig Wilko, ziet er weer top uit :ok_hand:

1 like

Top resultaat, die Tissot uurwerken zijn altijd wel fijn om te servicen.

1 like

Vind dit ook altijd fijne uurwerken. Bij eta’s zit je vaak te pielen met dat uit het midden geplaatste centrumrad, deze opbouw vind ik fijner. En vergeet de fabel dat je bij deze uurwerken de kroon/stift moet verwijderen in de wijzerverzetstand, ik doe het altijd gewoon in de opwindstand, gaat veel beter. :sunglasses:

Heel mooi horloge, zeker met zo’n passende Ko band. Deze donor Tissot verdient een nieuw leven.

1 like

Mooie klok, mooi verslag :ok_hand:, altijd fijn om dit soort projecten te zien. Wijzerplaat is inderdaad bijzonder gaaf gebleven door de jaren heen

1 like

ZO, heel goed gedaan!! Een genot om te zien!

1 like

Gaaf verslag en prachtig resultaat :ok_hand:

1 like

Dit zijn de mooie posts op HF.
Weer goed gedaan Wilko.
Draag deze Tissot met plezier.

1 like

Dank je, gaat lukken; ook vandaag weer om de pols. :sunglasses:

Ga hem denk ik nog wel wat bijregelen, loopt nu ongeveer 10 seconden in de min per dag. Niet dramatisch, maar dat moet beter kunnen. Wordt wel weer even stoeien, deze 784-1 heeft nog geen fijnafstelling.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties.:+1:

4 likes

Leuke read,echt een plaatje wat je daar hebt!

1 like

Dank je.
Het grappige is dat het eigenlijk door een topic van iemand anders op dit forum komt dat ik deze gekocht heb:

Ik kwam dus een aantal dagen na de vraag in dit topic een vrijwel identieke tegen op ebay en ik dacht, hmm dat is toch best een mooi horloge; klikkerdeklik. :sweat_smile:
Daarvoor zaten zwarte wijzerplaten eigenlijk niet zo in m’n zichtveld.

1 like

Ik moet je eerlijk toegeven, hetzelfde zou nu wel eens bij mij kunnen gebeuren. Heb er al eentje gevonden in nette staat. :sweat_smile:

1 like

Ha, dat is grappig. :grin: Veel succes met de eventuele aankoop. :+1:

1 like

Realiseer je trouwens dat deze horloges vrij klein zijn, 34 mm excl. kroon. Ik heb vrij dunne polsen, dus voor mij is dit een prima maat, maar dat geldt niet voor iedereen. :sunglasses:

1 like

Prachtig, dan heb je eer van je werk!

Maar “huidboter”… :nauseated_face::joy:

1 like