Propheticus - even voorstellen

Hi there!

Na een aantal keer op dit forum te zijn beland tijdens horloge gerelateerd ge-google ben ik HF vaker gaan bezoeken. Na genoeg te hebben ‘gelurkt’ vanuit de schaduw, vond ik het tijd voor een profiel.
Ik ben 30 jaar oud en nu ~12 jaar geïnteresseerd in horloges. Die interesse is begonnen toen ik van mijn vader een Certina DS-Podium kreeg. Hij ontving hem i.v.m. een jubileum van het bedrijf waar hij destijds werkte, maar vond hem niet bij zichzelf passen. Lucky me.

Ik ben niet even trots op al mijn aankopen sindsdien, zoals een Fossil quartz chronograaf waarvan de secondewijzer niet goed op de 0 staat en een AVI-8 Flieger van twijfelachtige kwaliteit (knars knars doet de rotor).

Waar ik wel trots op ben zijn een beater Seiko Solar (SNE329), een fancy Tag Heuer Carrera Calibre 16 Heritage en meest recent een minimalistisch strakke Nomos Orion Neomatik 39.

De Seiko is al menigmaal mee op vakantie geweest. Met de nato strap is zweten geen issue en met 100m water resistance is ook zwemmen geen probleem. De accu gaat opgeladen maanden mee en batterij verwisselen is verleden tijd, lekker duurzaam.

De Tag kocht ik ~5 jaar geleden ter viering van het ontvangen van een vast contract. Ik keek al langer naar mechanisch/automatische horloges en belandde steevast bij exemplaren die (ver) boven budget waren. Dure smaak blijkbaar… Dit horloge was het resultaat van het voornemen om mezelf te belonen met een ‘echt’ mooi horloge zodra ik mijn eerste ‘echte’ fulltime baan scoorde.

De Nomos is in diezelfde lijn een viering van een recente promotie. Naast de relatief drukke en dikke Carrera zocht ik iets echt anders. Het liefst automatisch, maar ook dun en strak. Ik ben onder de indruk hoe dun en efficiënt Nomos het automatische uurwerk heeft weten te maken. Dat met eigen manufactuur en toch betaalbaar als je vergelijkt wat dat vaak met de prijs doet…

Meer plaatjes volgen mogelijk nog. Meer dan 3 is blijkbaar een probleem.

Groet,
Jeroen

32 likes

Welkom hier😀

Bonus pictures.

De Certina:

Achterkant van de Nomos, bijna net zo mooi als de voorkant:

2 likes

Fraaie collectie Jeroen! Welkom en veel plezier hier.

Welkom op HF, veel plezier hier!

Welkom, leuke collectie heb je al :+1::+1:

Welkom

9100ceb46a924583a104eb64ab39775258928351_hq

wat een toppers heb je daar

Van harte welkom😀

Welkom Jeroen!

Welkom hier!

Welkom Jeroen!

Welkom!

Welkom :grin:

Jeroen, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Jeroen: van harte welkom! Plezier hier. Je hebt al echt een bewonderenswaardige collectie, die zeker nog wel zal uitdijen.
Je nickname is Propheticus. Is dat een verbastering van je achternaam? (Veluws?)

Welkom :+1:

Dank jullie allemaal voor het hartelijke welkom.

Nope, da’s ooit begonnen als game nickname (World of Warcraft…ja echt) en is blijven hangen. Gevonden door het willekeurig openslaan van een woordenboek Latijn.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom broeder!