Zo ga ik met alle “tegenslagen” in het leven om.
Maakt het leven een stuk makkelijker.
Op de site van dit spul staat een super filmpje over hoe je wel krassen maakt op een gouden rolex, maar niet op een stalen. Of zoiets. Denk niet dat het werkt als zelfs het promotiefilmpje bagger is.
Als je je horloge op deze manier wilt beschermen tegen krassen is wat mij betreft hetzelfde als je bank lamineren.
Daar mag best om gelachen worden want het is belachelijk.
En even voor de snuggere menschen…dit moet je dus niet op je glas smeren lol. Dat zeggen hun zelf ook.
Dit gelooft toch niemand , denk ik …
Het valt mee, in principe is het idee niet eens zo gek om een beschermingslaag op een veel gebruikt metalen voorwerp te hebben.
Fabriek-af is dat ook goed te doen, zie de eerder genoemde behandelmethodes, die aangebracht worden voor de boel geassembleerd wordt, zodat bewegende delen en fittingen goed blijven werken.
Achteraf een vrij zachte laag vloeibaar aanbrengen is een minder goed idee, vanwege de capillaire werking die ik al had aangegeven, het gaat overal tussen zitten en je krijgt het niet fatsoenlijk weg.
Daarnaast denk ik dat de door de gebruiker opgebrachte laag nooit zo netjes en ook niet hard/stevig genoeg zal worden en ook niet goed zal hechten op niet fatsoenlijk voorbehandeld metaal.
Het resultaat zal dan ook vaak wel te wensen overlaten.
Op mijn moto doe ik dat ook voor in de winter
vettige boel maar werkt perfect tegen het strooizout
op horloge kan dat volgens mijn nooit werken ,
misschien wel op de kast maar op band met al die schakels die bewegen ?
Klopt niet hoor, het is wit poeder.
Niet alle glas coatings worden ingebakken.
Geyon Cancoat bv.
Maar ik zou het nooit op mijn horloges aanbrengen.
Al die fabeltastische dure rommel is aan mij niet besteed. Vaak is er een goedkoper alternatief wat minstens zo goed werkt. Mijn kinderen gebruiken stoepkrijt en heb ook geen olifanten in de voortuin 
Op hoeveel vickers is het dan uitgehard? Als dit minder hard is dan saffier is het een farce. Nano-web noemen ze het ook wel, dit dekt poriën in de metaalstructuur af maar beschermt niet tegen krassen. Kortom, een ‘TellSell’ product. Of het spul zou iets moeten veranderen aan de metaalstructuur en eigenschappen van het metaal, dit kan alleen met nauwkeurige verhitting en/of elektriciteit en dit gaat natuurlijk nooit lukken met een flaconnetje van deze meuk op kamertemperatuur.
Eh….dit nav wit poeder? (of geel)
Ja soms werken grootmoeders middeltjes gewoon prima.