Prutsers die hun verkoopwaren verkeerd aanprijzen

Je hebt ze zeker al tegengekomen, verkopers die hun waren zodanig aanbieden dat je meewaardig het hoofd schud en elders gaat.
Of mensen die een horloge zo aanbieden/in de online winkel plaatsen dat je gaat twijfelen over de echtheid of kwaliteit. Bijgevolg geen kopers of animo.

Mogelijk kan jij er dan nog je voordeel meedoen door extra vragen te stellen en dan vast te stellen dat het een verborgen juweeltje is. Maar dat is denk ik zelfzaam.

Ik zag laatst een Omega SMP 300m automaat van de eerste generatie, aangeboden als co-axiaal. Ik wijs hem erop dat dit niet klopt, stuurt hij me een foto om zijn gelijk te halen, maar dan net uit een artikel waarin duidelijk uitgelegd staat dat de zijne net geen co-axiaal heeft. :unamused:
Verder zet hij een link in zijn verkoopberichtje van de midsize, terwijl hij een full size verkoopt. Ja. Zeg.

1 like

Wauw heftig! Waar wil je heen met dit topic?

16 likes

Misschien moet de beste man aan de bril :thinking:

Blauwe gedeelte bespreken deel 785

2 likes

Serieus? Haal dan het hele topic weg

Als dat hier op horlogeforum is lijkt mij dat reden om het topic te verwijderen en zelfs een tijdelijke schorsing voor de verkoper…

Er wordt druk gemodereerd.

Mij kan het topic niet boeien. Er zijn nogal wat nonchalante advertenties. Oh well.

1 like

Bel de politie en het leger.

2 likes

OMG!! Wat zeg ik? OMG!!

2 likes

Ik begrijp de TS ergernis. Ik erger me ook vaak aan niet zulke belangrijke dingen. Zeer irritant zulke verkopers. :frowning:️

1 like

Een foutje kan natuurlijk gemaakt worden.

Het gaat er natuurlijk om met wat er gebeurt (of als ik dit goed lees niet gebeurt) als je op een fout wordt gewezen.

1 like

Ik zag een paar maanden geleden een automaat die niet liep. De verkoper vertelde er wel aardig bij dat het batterijtje moest worden vervangen…:joy:

1 like

Ik denk dat een parlementaire enquĂŞte hier meer op zijn plaats is.

1 like

Haha wat een pannekoek

Gouden klant voor de juwelier.
Mijnheer als u over een kwartiertje terugkomt is het vervangen.

1 like

Sommige mensen zijn gewoon bewust onwetend. Deliberate ignorance heet dat.

Waar ik mij wel aan erger is dat dergelijke advertenties gewoon schijnen te kunnen en niet bijster hard gemodereerd worden als er lijstjes ontbreken en zo, maar dat mijn volledig on-topic post van “Ik schrik er van! Snoodaards!” weggehaald moest worden.

What the fuck, moderators?

1 like

Kan dit topic gesloten worden? Met woorden als “snoodaard” hebben we wel een grens overschreden!

1 like

Verantwoordelijkheid om correct te adverteren, ligt bij de verkoper.

Verantwoordelijkheid om op de hoogte te zijn, ligt bij de koper.

Word je misleid of laat je je misleiden?

De verkoper reageert selectief op de feed back:
de link naar de midsize is vervangen naar de juiste maat. Maar hij blijft adverteren als een co-axial.