Pulsar Only

Leuk!
Weet je ook van wanneer ie ongeveer is?

1 like

Volgens mij is dit begin zeroes

1 like

Had er destijds een boekje bij maar ben even kwijt welke datum erin stond.

1 like

Bedankt.

1 like

Hier een oude Pulsar uit 1985. Deze heb ik destijds nieuw gekocht en heeft ruim 20 jaar om mijn pols gezeten. Ik was hem eerlijk gezegd uit het oog verloren, maar gelukkig had mijn vrouw hem netjes bewaard al die tijd…

Het klokje loopt niet meer. Ik denk dat ik laat servicen. Weet iemand het model van deze Pulsar?

6 likes

Probeer een nieuw batterijtje.

Google op de nr die erop staan.
Dit is hem Pulsar Y112-6059 A4

Yep, dat heb ik gedaan maar ik kom er niet achter of dit horloge een specifieke naam heeft.

Morgen een vers batterijtje plaatsen

1 like

Ik kwam deze tegen zit alleen een andere band op.

Klopt :smiley:. Die kwam ik ook tegen. Geen idee overigens of Pulsar in die tijd horloges genaamd heeft.

Vandaag een nieuw batterijtje geplaatst😀. Hij loopt nog!!
Ik ben helemaal blij dat mijn oude Pulsar het nog doet. Veel herinneringen aan, met name in de tijd dat ik nog beroepsmilitair was. Het originele bandje is maximaal uitgerekt maar dat mag de pret niet drukken.

9 likes

Leuk hè, die oude quartz Pulsar’s. Die Y112-6059 van @ROC lijkt qua kast erg op mijn Y147-7040. Daar heb ik het originele stalen bandje niet meer van, maar met zijn rode wijzers en zwarte dial past ie wel lekker op een Nato in die zelfde kleurtjes.

Van de Y147 zijn er veel varianten. Ik heb ook nog deze:

De Y147-7090. Tenminste, dat is wat er op de caseback staat. Op de wijzerplaat staat Y147-718W. Ik weet nooit goed op welke nummers je moet letten bij kast- model- en uurwerk typenummers bij die Japanse horloges, maar als je in lijstjes op het internet gaat zoeken vind je meestal wel de juiste combinaties om het productie jaar te vinden. Ik heb dat bij deze niet gedaan, maar ik schat zo ongeveer uit medio jaren '80.

Nu ik toch bezig ben met vintage Pulsar’s ook nog maar even deze, die er voor zijn leeftijd, ook zo’n jaar of 40, nog opmerkelijk mooi uitziet, hoewel daar een nieuw sexy plexy glaasje zeer aan bijdraagt.

De VJ33-X004

Alhoewel een budget merk, met eenvoudige basic Quartz uurwerkjes, toch zeer te waarderen. Met stalen kastjes, een leeftijd van zo’n jaar of 40, qua onderhoud niet veel meer dan af en toe eens een nieuw batterijtje en in dit geval een nieuw glaasje zijn ze ook best duurzaam te noemen. De kwaliteits- reputatie van moederbedrijf Seiko zal qua afwerking en degelijkheid ook wel wat invloed gehad hebben.

Ik kan ze natuurlijk niet allemaal tegelijk dragen (ik heb trouwens ook nog een paar andere Pulsars) maar voor de foto mochten deze drie wel even samen aan de pols.

8 likes

Supergaaf deze fraaie Pulsar horloges. Toch een stukje kwaliteit uit Japan.

1 like

Wilde een gele wijzerplaat, heb nu een gele wijzerplaat🤓

Leuk voor deze zomer in ieder geval, de Pulsar ps9675x1.

9 likes

Deze sinds kort weer werkend. Jaren ‘90 vermoed ik. N944 uurwerk. Uitgebreid ding met veel functies. In het verleden heb ik een Seiko gehad die er erg op leek. Een Columbus horloge, ter ere van 500 jarige ‘ontdekking’ van Amerika, Age of…… Weet niet meer. Had een perpetual calendar weet ik nog. Anyway….
Deze nato past er natuurlijk niet bij, maar had even niks anders en wilde hem eens om.
Goede ideeën voor een band? Bruine croco zit ik aan te denken, maar misschien te voor de hand liggend.

10 likes

Leuk! Bruine rally?

Hmm, rally? Daar had ik nog niet aan gedacht. Interessante optie… :thinking:

1 like

Toevallig een Pulsar om vandaag.

13 likes

6 likes

4 likes