Jazeker. Sorry!!!
Wel netjes in origineel doosje.
Vond ik toen ook. Wat voor movements gebruikte Pulsar toen?
Is ook vrij plat, 6mm.
Eigen uurwerken volgens mij, destijds…
EDIT: gecheckt en Pulsar maakte 's werelds eerste digitale quartzhorloge. Het was een merk van Hamilton in de USA. Pulsar werd in 1978 overgenomen door Seiko. Daarna uiteindelijk dus een goedkoper ondermerk daarvan geworden. Dit lijkt mij geen budget-versie.
Ik weet trouwens van een JLC met het Master quartz uurwerk waar een batterij 20+ jaar in heeft gezeten zonder te lekken. Nieuwe batterij erin en het ding tikte verder.
Dank voor het reageren.
Het heeft voor mij zeker emotionele waarde. Daarom wil ik het graag gaan gebruiken, ipv alleen kastvulling. Groet, Gert
Inderdaad eigen uurwerken, Seiko. ( broertje van Pulsar )
Pulsar als merk bestaat overigens niet meer.
Als ik je een tip mag geven?
Als je erg allergisch reageert op een horloge, monteer dan een leren band en breng een laagje blanke nagellak aan op de kastbodem.
Dit werkt ook met allergie voor de metalen knoop in een spijkerbroek.
als je twijfelt dan zal het niet echt emotionele waarde hebben,
maar vindt je het horloge toch iets hebben moet je het toch proberen er nieuw leven in te blazen,
mss dat de emotionele waarde achteraf dan meer naar boven zal komen.
Goede kwaliteit quartz is veelal stukken beter dan gemiddeld mechanisch spul…
Mee eens!
Is op dit moment overal in de sales als uitlopend.
Klopt , Seiko heeft de stekker eruit getrokken en Pulsar opgeheven als merk.
Lorus wordt wat hoger gepositioneerd om de aansluiting met Seiko te houden.
Mogelijk dat alleen n vers batterijtje nodig is om m weer aan de praat te krijgen. Dat lijkt me n kleine moeite om te proberen.
Maar vrees dat de metaalallergie er voor niet is verdwenen. Misschien poosje omdoen om te kijken of je t nu wel verdraagt, voordat je er geld/energie in gaat steken?
Die worden snel smerig. Ik had ooit doorzichtig plastic kaftmateriaal, zelfklevend. Dat was perfect.
Mijn vrouw lakte ze vroeger af met nagellak.
Werkte perfect.
Maar dan zit je in dit geval toch ook nog met de band.
Zie mijn vorige berichtje:
- leren band … check
- blanke nagellak (ook voor de knoop van een spijkerbroek) … check
Klopt allemaal, maar ik kan me niet voorstellen dat een ander bandje de bedoeling van TS is
Als je m anders niet kunt dragen door het allergisch eczeem…
Dit is trouwens een van mijn grootste kritiekpunten op Rolex.
Rolex was een pionier in gebruik van titanium (Seadweller had titanium onderdelen). Dat is een materiaal dat voor veel mensen hypo allergeen is en veel zuurbestendiger dan de meeste RVS-legeringen.
Toch koos men voor het gebruik van 904L staal.
Dat is naar mijn idee onbegrijpelijk. Die rommel heeft een heel hoog nikkelgehalte. Nikkel is nu juist een materiaal waarop veel mensen allergisch reageren.
Waarom werden niet ten minste de bodems uit titanium gemaakt?