Q Timex HODINKEE Limited Edition

Ze zijn er ook van een merk als Patek he.

1 like

Daar glijden de meningen uiteen. Kijk, Hodinkee bedrijft al jaren lang geen horloge-journalistiek meer. Hodinkee is een soort marketing zuil die zo succesvol is geworden dat ze niet alleen positief spreken voor WC Eend, maar zelf met één bil op de stoel van WC Eend zijn gaan zitten omdat ze van alles verkopen en verhandelen.

Dat model doet iedereen na, he? Of je nou Teddy Baldassare heet, of ABTW, iedereen begint handeltjes over z’n eigen schrijfsels. De kritische kijk is bijzonder ver te zoeken, en de hoeveelheid content die geen verkapte reclame is is nihil.

Ik kan zo snel geen voorbeeld uit de horloge-wereld bedenken, maar Ryan van Fortnine heeft wel deze video gemaakt over waarom Motor-journalistiek inherent kut is:

“This seems like a good time to reflect on what Motorcycling has become.”
“Bullshit, total bullshit”

Kijk de eerste 3:24 van dat filmpje, vervang het woord “Motorcycle” door “Watch” en je hebt een exacte analogie voor de staat van de industrie, en de “journalistiek” er omheen.

Gelukkig staat Timex natuurlijk wel op gelijke voet met Patek :joy:

(of ga je me nou vertellen dat er een Patek is met Hodinkee op de wijzerplaat)

5 likes

:ok_hand: :raised_hands: XD

Ik vind zo’n dealer sign best wel geinig
 maar heb ze zelf liever niet :slight_smile: .

Op een LE maakt het wel sense voor me
 al hoeft het ook niet op de plaat :slight_smile: .

1 like

Ach sommige mensen vinden het ook leuk om Tiffany & Co op hun Rolex, TĂŒrler op hun Omega of A. Cairelli op hun Zenith te gebben staan.

Boeien. :+1:

Er zijn er overigens momenteel nog maar 188 over en dan is ie uitverkocht.

1 like

Voor mensen die vinden dat Minder tekst meer genot geeft is zelfs Rolex’ versie van oorlog en vrede op de wijzerplaat al te veel, laat staan dat ik een juwelier bij moet gaan sponsoren.

Maar net wat ik zeg, het blijft een smaakzaak. YKINMKBYKIOK, zoals ik laatst van een gewaardeerd forumlid leerde.

Je hebt de kans gemist het rainbow letters te maken en hem dan nĂłg specialer te maken! :rainbow:

1 like

Klopt. En ze worden steeds voorzichtiger met hoe ze schrijven.

Maar ze zijn voor mij een groot deel van m’n horlogehobbyreboot geweest en zolang er regelmatig ook super-in-depth-nerdy artikelen geschreven worden zoals bijvoorbeeld dees over de escapement, draag ik ze nog een warm hart toe.

Eens kijken hoe het er over een jaartje aan toe gaat. Zou zomaar eens nog meer op kunnen schuiven naar wij-van-wc-eend.

Daarnaast heb ik als blog-consumer geen betere bron kunnen vinden. Fratello, ab2w en consorten schrijven vaak zĂł pijnlijk, dat ik er niet eens meer aan begin.

1 like

Doe mij dan maar de m79 in het zwart. Is 40mm en dus iets groter, maar je hebt wel een automaat aan je pols hangen :wink: Voor 279 usd mijns inziens een beter deal dan 189 usd voor een Quarts Timex Q.

Ook gewoon bij Timex.eu te koop, zit je niet met importheffingen enz.

2 likes

A slim! Dat rare tweekleurige eraf. Ik heb toen die uitkwam die gelijk gekocht, met de gedachte flink geld te maken. Nou, dat werd gewoon terugsturen. Klaar m’n carriùre als speculant :smiley:

Zo een Q voelt nog ok, deze wordt al best prijzig voor z’n kwaliteit.

Goed om weten, bedankt!
Voor dat geld ben je natuurlijk ook in het territorium van de SKX013.
Een nagelnieuwe met een jubileum band vind je wel voor 250-275 EUR.
Dan denk ik toch dat de laatste een beter horloge zal zijn
 Thoughts? :stuck_out_tongue:

Vind ik zo langzamerhand een beetje een “afgekloven” modelletje :slight_smile:

Daar heb je zeker een punt
 een mini turtle is ook een optie :wink:
Ik heb geen ervaring met de waardes van zulke Timex horloges en de kwaliteit van de automaatjes die ze maken. Het is wel eens iets anders! Stof tot denken!

Het ontbreken van ‘winding’ begin ik vooral een gemis te vinden. Vooral op die thuiswerken dagen waar het horloge weleens stil komt te staan. :sleeping:

1 like

Ik heb hem ook besteld, gewoon voor de leuk en de heb. Vind het eigenlijk wel een grappig dingetje, ze hadden alleen Hodinkee achterop moeten zetten i.p.v. op de wijzerplaat.

Volgens UPS komt het horloge woensdag binnen. Aangezien de aankoopprijs relatief gering is, verwacht ik niet dat deze onnodig lang bij de douane blijft liggen.

1 like

Het ook op de achterkant, op het batterij dekseltje:

De mijne komt volgens UPS morgen binnen.

4 likes

Hij is leuk :+1:

5 likes