Maar na een bezoek aan een horlogezaak in Aachen, kreeg ik de volgende onder ogen: De Grand Seiko Quartz (SBGX063) met beige wijzerplaat.
Wauw zeg, spreekt me erg aan, enkel de diameter van 37 mm is eigenlijk net te klein.
Ik had deze nog niet in het “echt” gezien, maar wel een automaat in het Seiko Center in Parijs.
Ze hadden in Aachen ook de limited edition van deze quartz, maar de wijzerplaat vond ik te druk.
Wat vinden jullie? Voor mij komt deze nu op de 1ste plaats, de Rolex op 2 (indien die wel nieuw beschikbaar zou zijn, dan had die waarschijnlijk net boven de Seiko gestaan, als de prijs correct zou zijn) en de Omega loopt nu ver achter. Zeker omdat Omega de AT quartz nu minder leuk hebben gemaakt.
Die Seiko raak je nooit meer kwijt mocht je dat ooit willen. Over de Rolex gaan teveel horrorverhalen rond over gelijmde plaatjes die loslaten, al heb ik zelf een OQ gehad en het is een topding…
Ik zou zelf niet zo snel een Rolex kopen. Is gewoon niet mijn ding. Aqua Terra vind ik wel aardig. Maar een GS staat voor mij voor mooie ingetogen topklasse!(tu)
klongy Schreef:
Ik ben zowat gek aan het lopen voor een volgende
aankoop.
Maar na een bezoek aan een horlogezaak in Aachen,
kreeg ik de volgende onder ogen: De Grand Seiko
Quartz (SBGX063) met beige wijzerplaat.
http://i988.photobucket.com/albums/af2/klongy/sbgx
0595002_zps00d89ffb.jpg
Wauw zeg, spreekt me erg aan, enkel de diameter
van 37 mm is eigenlijk net te klein.
Ik had deze nog niet in het “echt” gezien, maar
wel een automaat in het Seiko Center in Parijs.
Ze hadden in Aachen ook de limited edition van
deze quartz, maar de wijzerplaat vond ik te druk.
Wat vinden jullie? Voor mij komt deze nu op de
1ste plaats, de Rolex op 2 (indien die wel nieuw
beschikbaar zou zijn, dan had die waarschijnlijk
net boven de Seiko gestaan, als de prijs correct
zou zijn) en de Omega loopt nu ver achter. Zeker
omdat Omega de AT quartz nu minder leuk hebben
gemaakt.
Die Seiko raak je nooit meer kwijt mocht je dat
ooit willen. Over de Rolex gaan teveel
horrorverhalen rond over gelijmde plaatjes die
loslaten, al heb ik zelf een OQ gehad en het is
een topding…
Wat bedoel je met “raak je nooit meer kwijt mocht je dat willen”? Ik merk hier toch wel enige leden die de GS verkiezen en het is ook niet zo dat ze vaak voorkomen op de verkoopsites of fora.
OK, de Rolex zal wel beter waarde houden, maar toch. Deze GS is een echt top horloge met een low profile en dat spreekt me echt aan.
Qua uitzicht zitten ze volgens mij in dezelfde niche.
Die Seiko raak je nooit meer kwijt mocht je dat
ooit willen. Over de Rolex gaan teveel
horrorverhalen rond over gelijmde plaatjes die
loslaten, al heb ik zelf een OQ gehad en het is
een topding…
Dus het is een topding, maar stiekem toch niet?
Precies dat. Ongetwijfeld hebben de beruchte plaatjes maar bij enkele horloges tot problemen geleid. Echter als je het aan de hand hebt moet het uurwerk vervangen worden. Op het goedkoopste adres wat ik weet kost je dat zo’n 600 euro.
Wat bedoel je met “raak je nooit meer kwijt mocht
je dat willen”? Ik merk hier toch wel enige leden
die de GS verkiezen en het is ook niet zo dat ze
vaak voorkomen op de verkoopsites of fora.
OK, de Rolex zal wel beter waarde houden, maar
toch. Deze GS is een echt top horloge met een low
profile en dat spreekt me echt aan.
Qua uitzicht zitten ze volgens mij in dezelfde
niche.
De GS is ook prachtig. Maar, als voorbeeld, hier op het verkoopgedeelte heeft ongelooflijk lang een automaat gestaan, voor een goede prijs. Er wordt wel hard geroepen dat men de Seiko verkiest, en dat zal ook wel, maar er zijn maar erg weinig mensen die hun geld ook daadwerkelijk aan diezelfde Seiko uitgeven mocht er een beschikbaar zijn…
Niets mis net een goed quartz horloge vind ik. De titel van je post zit een soort verontschuldiging in, nergens voor nodig !
Volgens mij genieten de High end quartz horloges steeds meer aandacht in de horloge wereld.
Tja, welk model, dat is heel persoonlijk. Heeft veel factoren die ik niet voor je kan inschatten, (Prijs, smaak, gevoel bij een merk…enz.)