Quartz leren waarderen!

Ik kan deze tegenstelling in de openingspost niet rijmen.

Punt 5 bedoel je: ‘mechanisch, dat zijn de echte horloges’.
Nou dat heb als beginnend liefhebber ook weleens gedacht maar na wat verdieping in quartz ben ik daar snel op teruggekomen.

2 likes

Bro. Check het GS topic. Nu ben ik boos. Quartz rockt, G.

15 likes

Als het over een kwalitatief quartz uurwerk in een echte toolwatch gaat, die je ook gaat gebruiken als zodanig dan vind ik quartz echt wel een voordeel.

Ik heb 2 exen die ik had moeten houden.

De Precista PRS18Q die ik niet op de proef gesteld heb. Maar die denk ik ook een best stootje kan hebben.

En een Seiko Tuna 300M Quartz. Dat is echt een armageddon toolwatch.

De vergelijking met quartz en goedkopere horloges komt imho vooral door al die goedkope Daniel Wellingtons en modemerken als Tommy Hilfiger en Guess.

Met een goed quartzhorloge is niks mis. :+1:

1 like

Wat Michiel23 al aangaf.

Dit :

"Rationeel gezien is Quartz voor mij, als student, absoluut de beste keuze.
Redenen:

  1. Kan een stootje hebben"

versus dit :

“In mijn ervaring is het zo dat Quartz horloges over het algemeen geen uitstekende bouwkwaliteit hebben.”

Dat spreekt elkaar wat tegen…

1 like

Tamelijk brute quartz:

Vind het een heerlijk horloge om te dragen.

16 likes

Met quartz is het leuk om obscuur spul uit de begin tijd te vinden, met mechanische uurwerken is dat meer een “uitdaging”. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peter_Henlein

3 likes

Helemaal mee eens.

Hetgeen dat jij als een tegenstelling beschouwt is niet zo bedoeld. Een quartz uurwerk kan vanwege de manier van constructie meer hebben dan een normale mechanisch uurwerk.

Ben het zeker niet eens met “punt 5”. Heb enorm respect voor uurwerken zoals beta 21. Maar het algemene imago van quartz is niet fantastisch. Vandaar leek het mij een leuk idee om er openlijk voor uit te komen dat ik naast mechanische horloges ook een quartzofiel ben.

Ik mis in je rijtje nog gemak. Als ik mijn horloge na een dagje niet aangeraakt heb moet ik vaak weer de tijd goed zetten, de datum laat ik vaak maar voor wat het is. Soms verlang ik weer naar een lekker makkelijk quartz horloge.

4 likes

Waar blijven die foto’s van prachtige GS quarts uurwerkjes.:grimacing:

2 likes

Nou jongens, waar blijft ie…

Hier met goedkope inaccurate rommeluurwerkjes :rofl:

4 likes

Dat is ook zeker waar. Maar opzich is het opwinden van een horloge ook wel weer een leuke bezigheid… :sweat_smile:

Beetje basic toch? Die kennen we al allemaal!

foto 3, welk model is dat? Zie hem geregeld voorbij komen.

1 like

Stom ding is dat. Moet je niet willen kopen :upside_down_face:edit: dacht dat jij die incoming had, maar dat was @ wouterwatch

1 like


Seiko astron GPS quartz

9 likes

Deze quarts misstaat hier ook niet

10 likes

De laatste mooie quartz serie van de Aqua Terra :wink:

Dit model heeft nog de opgelegde indices op de plaat en het 1538 uurwerk. Na deze serie heeft Omega de quartz versies een downgrade gegeven.

2 likes

Dan is solar toch een mooi alternatief.

Gemak, maar met veel langere batterijduur.
Voorwaarde: een solar moet wel af en toe daglicht zien, maar dat moet te doen zijn…
[daarom heb ik een horlogebox met venster😉]

2 likes

Thnx voor de info! Komt wellicht wel van pas binnenkort :+1::+1:

1 like