Quartz leren waarderen!

Ik mis in je rijtje nog gemak. Als ik mijn horloge na een dagje niet aangeraakt heb moet ik vaak weer de tijd goed zetten, de datum laat ik vaak maar voor wat het is. Soms verlang ik weer naar een lekker makkelijk quartz horloge.

4 likes

Waar blijven die foto’s van prachtige GS quarts uurwerkjes.:grimacing:

2 likes

Nou jongens, waar blijft ie…

Hier met goedkope inaccurate rommeluurwerkjes :rofl:

4 likes

Dat is ook zeker waar. Maar opzich is het opwinden van een horloge ook wel weer een leuke bezigheid… :sweat_smile:

Beetje basic toch? Die kennen we al allemaal!

foto 3, welk model is dat? Zie hem geregeld voorbij komen.

1 like

Stom ding is dat. Moet je niet willen kopen :upside_down_face:edit: dacht dat jij die incoming had, maar dat was @ wouterwatch

1 like


Seiko astron GPS quartz

9 likes

Deze quarts misstaat hier ook niet

10 likes

De laatste mooie quartz serie van de Aqua Terra :wink:

Dit model heeft nog de opgelegde indices op de plaat en het 1538 uurwerk. Na deze serie heeft Omega de quartz versies een downgrade gegeven.

2 likes

Dan is solar toch een mooi alternatief.

Gemak, maar met veel langere batterijduur.
Voorwaarde: een solar moet wel af en toe daglicht zien, maar dat moet te doen zijn…
[daarom heb ik een horlogebox met venster😉]

2 likes

Thnx voor de info! Komt wellicht wel van pas binnenkort :+1::+1:

1 like

Solar is idd super praktisch en een leuke conversation starter!

Ik heb ze toch bovenal gekocht om te dragen…:wink:

1 like

De quartz-Seamaster (rechts) van mijn vriendin versus mijn automaat-Seamaster GMT.

Die van haar:
-Hoef je nooit gelijk te zetten (nou ja, eens per jaar of zo…)
-Staat nooit stil (nou ja, eens per 8 jaar of zo…)
-Kost quasi-niets aan onderhoud.
-Kan, althans in theorie, beter tegen trillingen.
-Draagt prettiger want is wat platter.

Waarom dan in ‘s hemelsnaam nog steeds een mechanisch horloge?
Rationeel gezien is daar geen zinnige reden voor. :blush:

Maar toch… Het is toch mooi dat je met wat veertjes en tandwieltjes een uurwerk voor pakweg 99,5% accuraat kunt laten lopen?

6 likes

Gelijk heb je!

Zeker en ik heb ook een leuke collectie mechanische horloges. Echter, het lijkt een soort taboe te zijn om openlijk de voordelen van quartz te benoemen. Vandaar de gestelde punten.

1 like

Hoewel ik meer mechanische uurwerken heb, ben ik ook best gecharmeerd van quartz…

4 likes

Stoer zo’n conquest! Heb zelf nog altijd spijt dat ik ooit de mogelijkheid om een hydroconquest quartz te kopen voor 350 euri aan mij voorbij heb laten gaan…

1 like

5 likes