Dit is voor mij het juiste, in de beginpost geschreven antwoord: Het is inderdaad niet gewoon de beste keuze…
Rationeel kun je achterwege laten als het gaat om horloges!
Zelfs een Quartz om 500 is eigenlijk al te duur…
Het is een hobby en dat mag geld kosten!
Het gaat misschien meer wat vind je leuker, makkelijker! Maar rationeel is hier niks…. Dat zou betekenen geen horloge, want de tijd kun je ook op je telefoon aflezen! Heel rationeel gezien!
En waarde? Is ook zoiets…. ik koop het omdat het bevalt! Investeren doe je niet in horloges! Het ene merk is misschien iets waardevaster als het ander. Maar als je zo koopt, koop je niet dat wat je wilt, maar wat je denkt misschien op een later tijdstip goed te kunnen verkopen…
Helmaal mee eens en mocht er toch wat meer waard worden dan heb je mazzel
Dus inderdaad kopen voor je zelf niet voor een ander
Dus voor het telefoontijdperk wist je nooit hoe laat het was? ( of was je toen nog niet geboren?
)
On-topic:
Een tikkende secondewijzer, ik kan er serieus van genieten!
Een horloge met een afwijking van een paar seconden per dag… De horror!!
Voor mij moet een horloge gewoon de zo goed mogelijke tijd aangeven.
Dus ik draag een Quartz horloge ( PreciDrive 5 sec per jaar afwijking )
En ja, ik heb ook een automaat. ( 3 sec per dag afwijking )
In het begin was ik helemaal voor de automaat/mechanische horloges, maar ik ben de Quartz horloges steeds meer gaan waarderen. ( een analoog Quartz horloge heeft net zo goed een mechanisch uurwerk )
Dus als je zoals je zelf zegt een perfectionist bent, zou je je dan uiteindelijk niet gaan ergeren aan die afwijkingen?
Dus een Quartz of SolarQuartz of een SpringDrive ( GS ) zou dan een goede optie voor jou zijn denk ik.