Quartz of mechanisch .... wat kiezen we eigenlijk ?

3 likes

Hij mist het gevoel en de liefde van mechanisch :smile: verder wel leuk verteld en hij heeft op veel punten een…eh punt want…wat doet een mechanisch horloge nou echt beter dan een quartz? (oh shit…rennen Mart :innocent:)

1 like

niets helemaal niets integendeel quartz houdt beter de tijd, is minder onderhoud aan, is goedkoper in aankoop…maar het leeft ook niet.

Toch vind ik dat er zeker voor Vintage quartz ook wel wat te zeggen is. De oude seiko quartz uurwerken vind ik toch erg mooi, en ook die van Omega zijn mooie stukjes techniek.

1 like

Al die mechanische shit hier gaat in de verkoop!

:yum:

4 likes

weggeven en weggooien gaat sneller :yum:

maar ff sereneus ik heb nu sinds kort zoiets

mechanisch, maar waarbij de veer is vervangen door een elektrisch motortje
de seconde zweeft als een automaat etc.

en dan is de vraag hoe ervaar je dat systeem dan ?
in mijn geval geeft het het zelfde gevoel van een quartz , lekker makkelijk maar idd iets minder “gevoel” bij

nu ben ik benieuwd ** hoe ervaart iemand een Einzeiger met automaat ? **
maakt het met een einzeiger nog wat uit of daar een quartz uurwerk in zit ?
een zwevende seconde heb je dan zowiezo niet .

grt. Gerard

4 likes

Het is voor mij persoonlijk meer de keuze tussen mechanische horloges of mijn telefoon. Met quartz horloges heb ik helemaal niets.

Ik heb een lichte voorkeur voor automaat / handopwinder, maar als het een mooi quartz horloge is, of solar, ecodrive, kinetic etc. zal dat geen struikelblok zijn.

Gr. Marc

2 likes

Jaren met veel plezier diverse quartz horloges gedragen, bijna altijd ecodrive / solar icm atoomgestuurd. Perfect qua timekeeping natuurlijk.

Sinds een jaar of wat overgestapt op mechanische horloges omdat ik het zelf erg gaaf vind een klein fabriekje om de pols dat wordt aangestuurd dmv jouw eigen bewegingen / energie…

:thumbsup:

1 like

Als ik precies wil weten hoe laat het is, kijk ik wel op mijn telefoon. Voor de overage gevallen zijn mijn automaten en handwinders nauwkeurig genoeg

Leuk plaatje van mijn Seiko 7A28 Quartz uurwerk.

Daarom heb ik er een met gangreserve :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

deze meistersinger was ik nog niet tegen gekomen, erg mooi.
Geniet ervan.

1 like

zo’n einzeiger uurwerk zitten daar nu minder radertjes in,
of is het een"gewoon" 3 handertje?

Niks mis met ook wat quartzen in de collectie…

2 likes

9/10 keer wanneer ik op mn horloge kijk, kijk ik niet eens bewust hoe laat het is :sweat_smile: . Dusja uh enorme nauwkeurigheid hmmm ja leuk maar niet noodzakelijk.

1 like

Gewoon ‘less is more’ met hetzelfde kaliber, in dit geval dus een Valgranges.

1 like

Oceanus ‘leeft’:slight_smile:

NB deze Nick doet ook reviews van ‘knives’…erg leuk om te zien

hier Oceanus naast mechanisch!

Wat mij met mijn overigens beperkte ervaring altijd opvalt is dat de stalen schakelbanden van quartz horloges altijd minder zijn van kwaliteit dan de stalen banden van mechanische horloges.
Ik ben een erge zeur wat betreft het aanvoelen van stalen banden, ik wil graag geen gerammel en een massief stevig gevoel, jullie weten wel wat ik bedoel en dat gevoel mis ik ook vaak bij quartz horloges.
Een mechanische voelt altijd wat degelijker aan.

groetjes Lenno

Dan heb je zeker nog geen Grand Seiko quartz vast gehad. :smirk:
Ook mijn Omega Smp quartz heeft dezelfde band als de mechanische versie.
De Sinn UX idem.

1 like