Volgens mij zijn jullie het helemaal niet eens: Fatebeweert dat geen een horloge een ziel heeft, Flowert dat alleen quartz horloges geen ziel hebben.
Stelling: “Een ieder die meent dat zijn horloge* een ziel heeft, behoort in een gesloten inrichting”
*Welk mechaniek maakt niet uit
Oké, maar wel grotendeels.
Ik zou dan als soort van hartekreet “of dat zoiets als de ziel überhaupt bestaat” willen toevoegen, ook al komen er geen kreten uit m’n hart. Da’s tenslotte ook maar een biomechanische pomp die verder weinig zegt.
Dat quartz horloges niet courant zijn (de Tank en Oysterquartz uitgezonderd) is ook geen uitzonderingspositie, dat weet iedereen die wel eens een willekeurige nieuwe Hamilton kocht en een jaar later wilde verpatsen ook.
Waarom niet meteen een poll gemaakt?
Dit typte ik in 2020
Ik geloof dat ik weer een “Professionele Ingenieur™” topic moet openen…
Als een horloge een ziel heeft gaat hij aan het einde van zijn leven ook naar de hemel of hel…
Die luidruchtige Miyota 8000 automaatjes moeten sowieso naar de hel.
Enkele reis?
Prachtig horloge!
Hangt er vanaf of ome Stef er achteraan komt, later in z’n bestaan. Tenminste, ik denk dat dat het antwoord is.
Ik ga sowieso naar de hel als er één is, dus dan heb ik misschien liever geen Miyota 8000 om me heen
Lekker warm in de hel
Dit ziet er toch ook mooi uit het binnenwerk van de Omega ChronoQuartz. Met de hand gesoldeerd heb ik ergens gelezen.
Vergeet je vhp van Longines nu niet te vernoemen?
Nee. Dat is expres.
Ja, de Swatch groep maakt HAQ uurwerken, maar ik heb nooit actieve herinneringen aan de VHP horloges. Ten eerste omdat ze bijna niet vindbaar zijn op Longines eigen website, ten tweede omdat ik ze gewoon niet mooi vind, en ten derde omdat ik 43mm liederlijk groot vind voor een field watch. 41 ook al.
Wat ik wel vergat was Breitling’s Superquartz.
De oplettende burger zal vermoeden dat het dezelfde ETA uurwerken zijn als bij Longines. Maar ik vind die Breitlings toffer.
Ik heb nooit beweerd objectief te zijn.
Akkoord, je stelling over het uiterlijk kan ik me deels in vinden maar de techniek van de vhp vind ik toch wel op het hogere niveau staan.
De Conquest VHP is er ook in 36mm. Staat wel bekend als een dameshorloge, maar hij ziet er verder hetzelfde uit als je niet de parel wijzerplaat variant neemt.
Of ie mooi is? Ik vind ook van niet, al weet ik dat iig één iemand op dit forum hem heeft in die maat.
Als je het over hand gesoldeerd hebt, met een natuurlijke kwarts uit de oerwouden van Brazilië, handmatig afgesteld door het toevoegen van o.a. goud.