Raar verhaal over verzetten datum

Had tijdens dit AD bezoek er wel een lolletje van gemaakt.

Even een standaard schrmatisch overzicht van een 2892 erbij gepakt en gevraagd of hij me kon aanwijzen hoe dit dan mechanisch zat :crazy_face:

Wind je niet zo op. Daar zijn de dagen dat je de datum kan verzetten te waardevol voor.

Moet eerlijk zeggen dat ik er heel vaak niet op let hoe laat het is als ik de datum verzet en ik heb nog nooit problemen gehad.

Zou ik toch maar doen. Voordat je het weet is het stuk

Het zal ongetwijfeld kunnen en dat horloge-freaks daar op letten is niet meer dan logisch.
Maar alle andere ongeĆÆnteresseerde horlogedragers weten daar niets vanaf en die zitten echt niet continu bij de horlogemakert na het willekeurig verstellen van een datum.

1 like

Solid. Echter hebben die niet vaak een mechanisch horloge maar een goedkope shitter. Heb zo het sterk vermoeden dat ik over een aantal jaar redelijk wat herstellingen moet gaan uitvoeren op dit vlak. Weet wel zeker dat als ik dit bij bepaalde vintage seikos van mij doe, het geen week duurt voordat ze stuk zijn.

Zal mijn docent eens vragen hoe vaak dit voorkomt. Werkt bij Swatch

1 like

Yes, zeer stellig. Ik sprak dat indirect tegen en werd meteen weggezet als een onwetende klant. Tot drie keer aan toe om duidelijkheid gevraagd; nul inhoudelijke reactie behalve ā€˜ik heb cursus gedaan’.
Was in het gesprek twee modellen aan het passen en de kroon aan het testen (net zo voorzichtig overigens als ik ook met mijn eigen horloges ben) en kreeg te horen ā€œU brengt hier wel schade toe aan onze horlogesā€ omdat ik niet meeging in die minutenwijzer bullshit.

1 like

Oei. Dan word het wel een dingetje :sweat_smile:. Zo snap ik je frustratie beter. Je wordt zo wel onterecht weggezet als iemand die hun handelswaar beschadigd

Is nog maar een deeltje van wat ik te horen kreeg. Ben het hele gesprek correct en beleefd gebleven.
Maar to be clear, dit topic was om te verefiƫren of het bullshitverhaal misschien zou kloppen. Wat mij betreft is de kous nu af.

3 likes

OkƩ. Dan is de context anders. Dacht dat het alleen als advies werd meegegeven. Vond dan de klacht raar.
Maar nu snap ik het. :+1:t2:

1 like

Definitief een sukkel dus, der verkoper!

Zou ik alles laten liggen en gaan… met zulke mensen kun je niet fatsoenlijk praten! Laat staan over de prijs verhandelen….

1 like

Boycotten zulke waailappen

1 like

Waailap, mooi woord :joy: :ok_hand:

1 like

1995 volgens mij… heb die ook gevolgd :rofl:

1 like

Sorry hoor maar bij zulke waailappen was ik direct klaar. Klok op de balie knallen en dikke doei. Gaat meestal niet om een paar euro… dan verwacht/eis ik echt een andere houding van zo’n bal gehakt…

1 like

Lol WTF…

Ik was er al lang klaar mee.

2 likes

Maar welke 9 en 3 dan… avond/nacht of ochtend/middag…

Dit hebben ze me op de cursus geleerd.

1 like

Dan moet t waar zijn… :zipper_mouth_face:

1 like

Ik had hier nog nooit van gehoord… Weer wat wijzer…

1 like

Gewoon een lulverhaal van de verkoper, das wel duidelijk.
Als je je onheus behandeld voelt gewoon vanaf nu links laten liggen deze zaak, meer zou ik er niet aan doen. Kuddo’s dat je middels je ā€˜klacht’ de zaak wil redden van een imbeciele verkoper, maar ik denk dat het vergeefse moeite is en dit alleen jezelf energie kost. Richt deze energie liever op zaken die er echt toe doen is mijn advies (en dus mijn energie die ik je nu geef ;-))

Misschien heeft de verkoper niet op een handige manier hierop gereageerd, maar ik vind dit ook eigenlijk niet kunnen tijdens het passen van een horloge. Dit zijn zaken die je mijn inziens pas doet als je ook echt tot koop over gaat. Snap best je dat dan even wil testen.
Ik zou er als juwelier ook niet op zitten wachten als een horloge bij passen dag in, dag uit, een zwiep aan de kroon krijgt, kroon continu los en vast geschroefd wordt, etc… Just my two cents…

1 like