Raar verhaal over verzetten datum

De melk wel horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt.

FTFY

4 likes

Tjonge wat een eendekweker die verkoper! Volgende keer rechtstreeks bij de eigenaar óf een andere dealert zoeken.

1 like

Wat ik bij jullie opmerkingen kis is de invloed van luchtvochtigheid. Een niet mis te verstane factor bij het verstellen van de datum :grimacing:

En niet te vergeten… bij een horloge zonder datum, moet je hem niet verzetten tussen 0:00 en 0:00…

Inderdaad irritant als iemand dit stellig brengt en jou als klant met een vervelend gevoel achterlaat.

Een klacht omdat een verkoper je onfatsoenlijk behandeld is prima.
Een klacht omdat een verkoper zich vergist is belachelijk.

2 likes

U trekt het verhaal helemaal uit z’n verband door hier een splitsing te maken over twee samenhangende onderwerpen.
Maar nogmaals, ik heb daar tijdens het passen van een horloge nogal wat onzin van deze verkoper gehoord waar ik vervolgens op nette wijze op inging. Vervolgens werd ik denigrerend weggezet als een onwetende klant en meneer was de expert want heeft een cursus gevolgd. De verkoper bleef volhouden aan zijn onzin, dus het woord vergissing is gewoon niet waar het om gaat hier.
Heb (ruim een maand later) de AD gebeld en de situatie uitgelegd. Verkoper zei zelf dat hij dat onzinverhaal tegen elke klant ophangt. Noem me maar een bemoeial of een zeikerd, maar ik had even de moeite genomen de AD te bellen en uit te leggen dat de verkoper onzin verkoopt. Was trouwens een heel fijn gesprek en mijn input werd gewaardeerd. Als het een random AD was, soit. Maar dit is een zaak waar ik al jaren kom en veel gekocht heb.

3 likes

De verkoper zit fout en houdt vast aan zijn standpunt.
Jij voelt je niet juist behandelt en dient een klacht in.
Zo moeilijk is het toch niet.

Overigens had de verkoper ongelijk maar het kan verder geen kwaad voor het horloge, dus ik snap de opwinding niet zo.

1 like

Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Je kan de datum prima verzetten tussen 9 uur 's avonds en 3 uur 's ochtends. Als je horloge tijdens het datumverzetten maar niet op die tijd staat.

10 likes

Nee, want een automaat hoef je in principe niet op te winden.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Dan zeggen we toch hetzelfde? Of ben ik nu abuis?

Edit : na hernieuwde lezing snap ik 'm. Scherp hoor :rofl:

2 likes

he he… :slight_smile:

Tussen 21.00 en 03.00 is toch al slaaptijd :slight_smile: ben ik niet meer met horloges bezig.

3 likes

Om AL dit geouwehoer voor te zijn draai ik altijd eerst de tijd door zodat ik weet of het dag en nacht is op het betreffende horloge.

4 likes

Wat een onzin.

Zo simpel inderdaadšŸ˜‚

1 like

Kijk de datum verstellen met uurwijzer tussen 9 en 3 is bijv echt niet aan te raden met vintage uurwerken waar een plastic tandwiel in zit (looking at you seiko met je 56 uurwerk) :joy:

1 like

Moet iedereen toch eigenlijk zelf weten!

Als je vind dat je een klacht moet indienen, moet je dat doen…. En niet? Dan niet!

En of het overdreven is of niet…. Ach… we maken ons soms druk over kleine dingen en soms over grote dingen!

Maar uiteindelijk is het iedereen zijn eigen beslissing of ja of nee!

Was ik in de zelfde situatie, geen idee wat ik hat gedaan… is de verkoper een nette vent had ik het waarschijnlijk doorlaten gaan, is hij een sukkel, dan had ik dat hem zeker laten weten! Ter plekke……

1 like

Als dit onderdeel bij een 7750 goed gesmeerd is dan zal deze doorslippen mocht men de datum willen verzetten wanneer het uurwerk hier zelf ook mee bezig is.

1 like

speelt de minutenwijzer dus toch een rol !

1 like

Dus de verkoper zei dat je bij het verzetten van de datum ook de minutenwijzer beneden de 9-3 moest houden?

Ik hou mijn secondewijzer altijd naar beneden bij een mannelijke verkoper :smirk:

1 like