Ik ben als auto liefhebber al enige tijd op zoek naar een (klassiek) automotive geïnspireerd horloge. Modellen die bij een oneindig budget graag in de collectie zouden zitten zijn:
Benieuwd naar jullie mening en/of andere suggesties. Er lijkt niet heel veel beschikbaar te zijn. Chronograaf is trouwens geen vereiste, maar daar kom je met dit thema wel snel op uit.
Bij de te dure opties zie ik al snel Chopard, met de Mille Miglia reeks. Breitling heeft hele gave chrono’s, op basis van de top time modellen als ik mij niet vergis?
Frederique Constant heeft wat leuke dingen rond Healey uitgehaald, iets vriendelijker geprijsd.
Maar meer budget vriendelijk doet Nezumi leuke dingen. De uitgaven met Ruf zijn heel vet maar het reguliere model mag best genoemd:
Oja: was zelf erg verbaasd over de Baume Mercier modellen met als thema Shelby. Nog nooit daarvoor iets van gehoord, maar als thema heel vet. De uitwerking moet je liggen. De versie met de helften van de dial in blauw/wit zijn een hele vette knipoog naar de kont van de Daytona Cobra’s;
allemaal stuk voor stuk mooie modellen,
maar voor mij doen subdails het op moment niet zoveel (ik heb ze ook wel, maar ze vertegenwoordigen niet de meerderheid)
Zeg zo’n 2,500 euro maximaal, dus in de range van die Hanhart. De Baltic en de Hamilton zitten daar iets onder. De Dan Henry is een koopje vergeleken deze horloges.
Ja, dat is natuurlijk ook echt een icoon, in dat segment.
Maar, met
moet je wel iets kunnen vinden van
zoals @Kad hierboven ook al aantoont.
Ik zou dan ook lekker voor je eerste keuze gaan. Overigens is, hier in het blauw op HF, nog deze te koop, die misschien interessant is voor je.