Racing / automotive geïnspireerd horloge

De Tag Heuer Targa ziet er wel echt goed uit. Ziet er naar uit dat ik een nieuwe zoektocht voor de boeg heb. Super inspiratievolle topic :eyes:!

1 like

Een mooie Hanhart wellicht?:ok_hand:

In vergevorderd stadium van verkoop, naar ik verneem…

1 like

Een Sinn 144 valt tweedehands ook ruim binnen budget. Misschien een echte Orfina Porsche Design Chronograph 1 ook nog wel in een wat meer gedragen staat, al zijn die flink aan het stijgen valt me op.

5 likes

Niet gek, is een pracht horloge :ok_hand:

1 like

De associatie met automotive is minimaal en voor een Baltic buitensporig duur…

Is een goede suggestie

Ook leuk en toegankelijk

Speedmaster Reduced is altijd een automaat en er zijn verschillende uitvoeringen met een race thema!

TAG Heuer heeft veel te bieden, in en boven je budget!

Maar uiteindelijk wil je de Autobahn Chronograph van Sinn. De 303 om precies te zijn. Discontinued maar goed te vinden als tweedehands. En zoals altijd, koop de beste die je kunt betalen.

4 likes

Iets boven budget, maar ik vind hem cool!

2 likes

Ook mooie suggestie! Wat “drukker” dan ik initieel in mijn hoofd hadden wellicht iets meer jaren '70 dan '50 / '60 - maar cool ding! Lijkt me met 41mm alleen wel een flink ding. Korte lugs daarentegen, hoe draagt deze?

De suggesties van de Tag Heuer zijn toch wel andere modellen dan de Carrera. Ik zou niet per se een Tag Heuer willen om het merk te kunnen checkboxen. Uiteindelijk vind ik design belangrijker dan de merknaam.

De Speedmaster Schumacher is ook gaaf inderdaad. Alleen wel eens gehoord dat de modellen zijn gebaseerd op de Reduced en dat uurwerk zou duur zijn in onderhoud?

Autodromo is ook gaaf inderdaad, vond met name de Stradale een cool ding. Net als de nieuwe Monoposto - maar ook die is met zijn grootte voor mijn 16.5cm polsen eigenlijk niet te doen.

Uhm, er staan bij mij alleen al 2 carrera’s bij…

1 like

Niet allemaal;

2 likes

Mag het ook vintage zijn?

8 likes

Tag Indy 500, voor mij de mooiste…

This one :crossed_fingers:

9 likes

Hadden toch wel serieuze horloges die je niet zomaar onder merkgeiligheid kan wegschuiven, zit ook wat meer historie in dacht ik dan enkel een commerciële samenwerking. Vind de basic modellen stiekem best wat hebben: vrij utilitair/toolish, strak van design en met enkel een paardje zo aanstellerig niet.

In goud wat mij betreft ook prima :grimacing:

Als je een Daytona te gewoontjes vind kun je ook je centjes nog aan een ouwe GP kwijt :grimacing:

6 likes

Of een Frederique Constant Healey?

5 likes

Raidillon crv limited (altijd trouwens tot 55 stuks)Brusselse winkel .Die van mij is een samenwerking met Citroën. Maar ze hebben er andere (zie chrono 24)
Nadeel :zo onbekend dat ze op veiling niet uit de doos raken (en ik heb dat onlangs tot mijn schade mogen ondervinden)

Race horloges zijn precies niet meer in de mode.@ kad
Tiens ,ik dacht dat ik me dat ingebeeld had ,maar ben blijkbaar niet alleen.

Zelf heb ik via catawiki deze mooie Frederique Constant Healey op de kop getikt. Tot nu toe de mooiste uit mijn mini collectie.

7 likes

Junghans-1972_Chronoscope_Sports_Edition_2025_Trio

Junghans: 3 sportieve chronografen om het jaar mee te beginnen | Tijd en tijd

Ook leuk in 3 kleuren maar wel gelimiteerd…

4 likes