Deze is wel heel apart, kijk maar eens naar de kast en afwerking.band ook gaaf!
Ben benieuwd wat @Fate_Amenable_To_Change van zoiets vind
Ik ben nl ook aan het kijken voor een autosport gerelateerde Chrono, met een tachy bezel
De motorsport gedachte is design technisch heel erg doordacht toegepast op dit horloge!
Komt bij dat de bracelet ook Cool en out 9f the box is. En voor 500 euro kan je geen bult vallen
Er zijn best veel merken die automotive inspiraties claimen, hoewel niet altijd in dezelfde mate letterlijk een race-georienteerd design. Ik lepel even wat op:
Roue
Depancel
Direnzo
Camp
Treiber
Autodromo
Trafford
Raidillon
(Serica heeft ook wat met auto’s, maar is minder expliciet een inspiratie naar ik meen).
Monbrey’s MB1 zou inspiratie uit de cybertruck en car wedge design halen.
En dan heb je nog ‘driver’s watches’ zoals van:
De Rijke & Co
Pedral
Tja, als ik al een chronograaf overweeg staan er het liefst maar twee registers op de dial en staan die bovendien naast elkaar, nooit boven elkaar. Ik maak een uitzondering voor de Glassbox van TAG. Die is toch cool.
Dit is op dit moment het enige waar ik naar kijk qua chronograaf:
Verder zijn datumvelden waarop meer dan één datumnummer te zien is een no-no voor me, moeten de wijzers niet te chunky worden, en moet het geheel 39mm of kleiner zijn. Oh, en een hoogte van meer dan 13,5mm is ook exit. Het liefst dunner.
Alle configuraties die 6-12 subdials hebben zijn voor mij geen optie.
Huh, wat doet mijn glassbox daartussen? Die is boven budget van OP begreep ik. Ironisch genoeg heb ik tijdens mijn queeste naar de ideale chronograaf ook ooit een Alpine Rallygraf uit Frankrijk laten komen. Had er wat QC issues mee - is hier al eens uit de doeken gedaan - maar heb uiteindelijk dus het budget opgerekt (lees jaren doorgezwoegd). Geen spijt.