Hier ben ik erg benieuwd naar.
En het klinkt bijna alsof dit een grote scam is. Voor weinig geld iets kopen, dan geld terug eisen en nog mee geld proberen af te troggelen met dreiging van rechtszaak. Horloge is wel retour?
Hier ben ik erg benieuwd naar.
En het klinkt bijna alsof dit een grote scam is. Voor weinig geld iets kopen, dan geld terug eisen en nog mee geld proberen af te troggelen met dreiging van rechtszaak. Horloge is wel retour?
De hamvraag iddâŠklinkt als oplichterij hoe dan ook. Zeker als het niet retour is ontvangenâŠ.
Nee, ik krijg het niet terug omdat het ââradio-actiefââ afval is⊠Maar jullie reacties bewijzen dat het vreemde gevoel wat ik hierbij kreeg waarschijnlijk ook waar is. Triest dat mensen zo ver gaan.
En dan nog wat: Krijg je het horloge wel terug?
De straling is in dagelijkse situaties alleszins aanvaardbaar en dus hoor je je eigen , veilige bezit gewoon terug te krijgen. Er zijn toch geen landen waar zulke horloges verboden zijn? In NL in ieder geval niet.
ALS je nog juridische trubbels krijgt heb je in ieder geval een tegen - eis!
Dan ben je gewoon opgelicht. Er worden stapels horloges met radium verkocht. Ook bedrijfsmatig door handelaren in vintage horloges en bekende veilinghuizen.
ââ Ik ben een professioneel verkoper van boeken, dus ik ben wel bij de KvK ingeschreven in Nederland.ââ
Heb je hem ook zakelijk verkocht, of gewoon prive?
Het hele verhaal klinkt als een nogal doorzichtige poging van een professionele en tevens knettergekke oplichter. Zonde van je horloge, dat ga je echt nooit meer terugzien en verder: Gewoon laten doodbloeden.
Geen schijn van kans.
Mocht je toch een dagvaarding krijgen, wat ik hoogst onwaarschijnlijk acht, kun je een tegenclaim indienen wegend intimidatie, poging tot oplichting en ontvreemding van eigendom, als hij inderdaad na de restitutie het horloge niet heeft geretourneerd.
Het feit dat je het horloge niet retour krijgt, versterkt alleen maar het gevoel dat je te maken hebt gehad met een oplichter. Ik zou de verschillende verkoopsites (MP, Chrono24, Catawiki) in de komende weken in de gaten houden. Grote kans dat het âradioactieve afvalâ daar binnenkort als een uniek vintage militair horloge wordt aangeboden.
Ik ben ook verre van een expert, maar los van speculeren over âik vindâ en âik denkâ zijn er toch gewoon regels met betrekking tot het verhandelen van radioactief materiaal? Als dat zo is, dan is het zaak om uit te zoeken wat die regels precies zijn, dan weet je of er het horloge ĂŒberhaupt in een categorie valt waar speciale regels op van toepassing zijn, en of je je eraan hebt gehouden of niet.
De vraag is eerst welke rechter bevoegd is.
Ik ben uitgegaan van een NL casus en dan is ie simpel.
Verder is er heel veel vastgelegd rondom tenuitvoerlegging van vonnissen.
Dit is trouwens civielrecht. Dan is het niet aanklagen (dat doet het OM in strafzaken), het is dagvaarden.
Je bent gek dat je geld terug hebt gegeven.
Dat is helaas bepaald door de betreffende veilingsite. De koper woont trouwens in België, ik in Nederland.
Of het besluit stralingsbescherming van toepassing is hangt af van het doel.
In dit geval is het doel verzamelen van horloges en/of tijdwaarneming. Er is geen gevaar bij dus er is geen enkele wet of regel die zoân horloge als vergunnigplichtig of radioactief afval bestempelt.
Het is geen radioactieve bron maar een horloge met de eigenschap dat er radioactieve stoffen in zitten.
Net als een banaan.
Stralend fruit. Zijn bananen radioactief? - Technopolis.
Je bent opgelicht
Dus nu door de betreffende veilingsite en koper opgelicht. Lekker is dat. Not.
Ai ai ai, ellendig zeg. Maar hier leren we allemaal van.
Dank dat je dit hier allemaal deelt @Pacific
Wellicht nagemaakt of zelfverzonnen
Of iedergeval gerecycled
Zoals gezegd ben je waarschijnlijk opgelicht.
De âkoperâ gaat ervan uit dat hij je heeft overbluft, dat je het erbij laat zitten en hij een horloge verdiend heeft.
Dus terugeisen dat horloge!
Dat dus. Wat voor een horloge was het uberhaupt?