Weet je ook door welke installatie het horloge dan is opgehaald? In Nederland krijg je een bewijs van ontvangst.
En heb je de koper “nageplozen” of hij vaker dit soort horloges uit dezelfde periode heeft gekocht? Het lijkt mij, zials eerder gemeld, dat de koper wel weet wat hij koopt.
Ja, ik geloof ook niet dat je veel risico loopt. Moet een consument horloges open maken? En misschien probeert hij het gewoon. Het lijkt allemaal wat overdreven en onredelijk.
Heb je een kopie gekregen? Dan is het een en ander wel na te gaan Maar dan nog is de vraag in welke mate jij aansprakelijk gesteld kunt worden. Ik zou ook het horloge terug eisen. En desnoods een claim bij hem neerleggen Voor onbevoegd sleutelen aan horloges zonder opleiding
Er is geen enkele veilinghuis/site die kan eisen dat u die horloge terug moet betalen, die hebben er honderden of duizenden al geveild met dat probleem. Daarnaast moet de koper eerst het horloge terug sturen naar u, voordat het veilinghuis over gaat tot terugbetaling. En ik geloof niet dat een Belg zoiets gaat verzinnen, zo slim zijn die niet, alleen ikke.
TS is al weer vertrokken zo lijkt het. Op mijn PB reageert hij ook niet. Had hem aangeboden het rapport van de instantie die het horloge in beslag nam te bekijken. Voor zover TS deze gekregen heeft van de boze koper…