En weer als nieuw!
Echt geweldig, dank voor het delen
Nog wel een vraag: heeft deze originele band wel de juiste endlinks? Er lijkt zoveel speling te zijn?
En weer als nieuw!
Echt geweldig, dank voor het delen
Nog wel een vraag: heeft deze originele band wel de juiste endlinks? Er lijkt zoveel speling te zijn?
nee, dat waren de enige die ik nog liggen had. We kijken uit naar andere. band is origineel, endlinks ook maar van andere rado band die iets smaller was
Duidelijk
Prachtig resultaat weer!
Mooi hoor, het werk, verslag én de Rado’s!
Bedankt .
Nou heb ik laatst dit oude tangetje gevonden, waarvan ik sterk vermoed dat het specifiek voor het knijpen van pijpjes voor de wijzerspanning is:
Knap werk weer, zwaar onder de indruk. Bij een rus heb ik zo’n plaatje (latoen koper?) Wel eens gemonteerd door de balansbrug niet helemaal vast te schroeven en het plaatje er tussen te schuiven.
Door de inkepingen kwam ie op de juiste positie terecht.
klopt, ben hem gaan opzoeken in het gereedschap boek van 100 jaar geleden
Juist voor de excentrische wijzerspanningen zal ie moeilijk zijn, die zijn een pak kleiner dan de minuutpijp en vaak met een opstaand randje waardoor je er niet tussen raakt omdat het randje altijd in de weg zit. Dat is de reden waarom wij deze niet meer gebruiken, we hadden voorheen de bergeon tang, die is gemaakt naar het voorbeeld van deze.
Leuke tool!
Ik ga altijd graag met de tijd mee
Bedankt voor de bevestiging en het nemen van de moeite
Mooi werk weer.
Leuk om te zien.
Zit ook een mooi op te zien uurwerk in.
Met plezier gelezen en mooi resultaat
En ook nog een nieuw woord geleerd
knutsel-begeesterings-vibe
Dank voor het delen! Gaaf om te volgen
Complimenten voor het resultaat. Mooi werk.
Extra dimensie aan het resultaat is lijkt mij dat je dit samen met andere enthousiastelingen doet. Is wel een super leuk aspect met elkaar sparren over de juiste restauratie handelingen, zo leer je van elkaar. Weer iets anders dan hele dagen in je eentje in het atelier .
Smullen weer van het fijne verslagje. Wederom een fraaie hoor!
Mooi werk
Groeten Iwan
Super gedaan weer, prachtige rado👌
wij vinden de AS 1850 reeks heel erg mooi. Veel mooier dan de eta 2824. Nu ligt er een rado met eta 2824 op de bank, voor mij is dat eta brol, hier wordt niet graag aan eta gewerkt, geef dan maar de AS 1858 of 1859. Die is mooi verguld, de lagering van de automaat is fantastisch met pal, dus geen cliquetwielen die sowieso altijd na zoveel tijd aan vervanging toe zijn en vooral die schroefjes in de eta die wiebelen zijn vervelend, etabrol dus
Mooi illustratief verhaal weer. Ik ben blij dat ik ze straks allemaal in levende lijve mag zien. De Rado’s maar zeker ook de Seiko.
Heren weer een geweldig uitgevoerde operatie ik droeg vroeger weleens een baret ,nooit het idee gehad dat het weleens een push pin kon zijn
we hebben er maar eentje, die van de foto, dus daar ga je snel mee klaar zijn met rondkijken
Ik weet dat er nog meer dan genoeg andere schoonheden te zien zijn