Iemand ervaring hier met het vervangen van een Rado batterij? Ik heb dit laatst door een dealer laten doen maar vond de kosten relatief hoog (80EUR). Is dit een gangbare prijs hiervoor?
lijkt me overdreven duur,
maar het kan nog erger.
b.t.w lees even de opmerking van “grun” 16 sept 11.28hrs op die Tros radar site … die heeft het specifiek over Rado batterijtjes
zijn buurman betaalt voor vervanging 5 euro
( het is nu wel 16 maanden verder maar van 5 naar 80 Euro is wel extreem )
Welkom,
Zijn er nog bijkomende werkzaamheden uitgevoerd?
Bij mijn Breitling kostte t ook 85 euro. Overigens gebeurt er wel wat meer dan alleen de batterij vervangen. Uurwerk wordt doorgemeten en je hebt weer fabrieksgarantie. Voor die 80 euro een keer in de drie jaar zou ik t wel weten.
Tom Koerts Schreef:
Bij mijn Breitling kostte t ook 85 euro. Overigens
gebeurt er wel wat meer dan alleen de batterij
vervangen. Uurwerk wordt doorgemeten en je hebt
weer fabrieksgarantie. Voor die 80 euro een keer
in de drie jaar zou ik t wel weten.
Bij die batterijverwisseling, krijg je weer fabrieksgarantie over het horloge, tot de volgende batterij? Lijkt me sterk
Ik liet laatst het batterijtje vervangen van mijn Rado Ceramica. De horlogemaker in Purmerend liet mij zien dat de afdichtringen van de achterklep volledig tot pulp vergaan waren. Hij heeft nieuwe besteld, binnen een week was het geregeld en het kostte mij 30 euro…Hij meldde mij daarbij dat het nu gelukkig niet naar Rado opgestuurd hoefde te worden…
Ja, 80 euro is overdreven, maar als het horloge opgestuurd moet worden ben je het wel zo kwijt…
lexor Schreef:
Tom Koerts Schreef:
Bij mijn Breitling kostte t ook 85 euro.
Overigens
gebeurt er wel wat meer dan alleen de batterij
vervangen. Uurwerk wordt doorgemeten en je hebt
weer fabrieksgarantie. Voor die 80 euro een
keer
in de drie jaar zou ik t wel weten.Bij die batterijverwisseling, krijg je weer
fabrieksgarantie over het horloge, tot de volgende
batterij? Lijkt me sterk
Eh ja…dit is in ieder geval zo bij Breitling. Bij mijn Breguet (mechanisch) krijg je na een service zelfs 2 jaar garantie.
hm… ik betaalde 4 a 5 jaar terug zo n 60 euro voor de wissel v mn ceramica multi. kreeg daarbij naast vers batterijtje, nieuwe pakking en nieuwe kroon. kweenie of dat bij jou ook zo was?
lijkt me dat die 80 wel in lijn met verwachting is, gezien de algehele prijsstijgingen v veel merken.
voor 5 euro heeft n horlogemaker puur t batterijtje vervangen. waarschijnlijk niet eens wr check.
en voor 30 kan n horlogemaker t doen, maar denk dan geen nieuwe kroon met pakking daarbinnen.
al met al vond ik 60€ niet goedkoop, maar begreep t wel.
Sommige rado horloges zijn ook watersealed. Dat kan ook niet elke horlogemaker.
Ligt dus ook een beetje aan welke rado het is en wat er gebeurd is.
Bij breitling zelf wordt er ook iets meer gedaan dan alleen de batterij vervangen, een quartz horloge met wijzers heeft ook een stukje mechanika, tandwielen, asjes etc die ook weer geolied moeten worden . Zelfde olie als in mechanische horloges dus die olie breekt ook af eb verliest zijn properties hetzelfde als in een mechanisch horloge
Verder wordt hij weer als nieuw opgemaakt
En inderdaad weer garantie
kennelijk missen die bedrijven toch de slag
als ze niet duidelijk communiceren waarom ze dergelijke bedragen rekenen.
Carpe tempus Schreef:
als ze niet duidelijk communiceren waarom ze
dergelijke bedragen rekenen.
staat duidelijk op de website(s) ?
ReneJK Schreef:
Carpe tempus Schreef:
dergelijke bedragen rekenen.staat duidelijk op de website(s) ?
dat mag natuurlijk nooit het argument zijn tenzij je je klokje via de post opstuurt,
aan de balie / toonbank moet je de klant netjes uitleggen wat hoe en waarom anders moet je als juwelier / dealer maar een webshop beginnen.
Carpe tempus Schreef:
ReneJK Schreef:
Carpe tempus Schreef:
dergelijke bedragen rekenen.staat duidelijk op de website(s) ?
http://www.breitling.com/multimedia/pdf/sav/sav-89
4.pdf
dat mag natuurlijk nooit het argument zijn tenzij
je je klokje via de post opstuurt,
aan de balie / toonbank moet je de klant netjes
uitleggen wat hoe en waarom anders moet je als
juwelier / dealer maar een webshop beginnen.
Tsja
waarom ze het niet vertellen weet ik ook niet , maar ik weet wel dat de AD’s alle info hebben om de klant uit te leggen hoe, wat en waarom
Heb mijn rado horloge een batterij laten vervangen voor€15. Bij mijn juwlier 4 maanden later water in het uurwerk en is door de juwelier schoongemaakt en hersteld voor €50. Daarna was hij geheel kapot en de wijzers het elektroblok de batterij houder vervangen totaal kosten 3x€115 totaal kosten batterij vervangen€410… Tijdens de herstel werkzaanheden is de afdichting aan de buitenkant zichtbaar. Naam juwelier volgt nog.
Naam juwelier volgt nog.
ik zou me niet inhouden als deze “Juwelier” praatjes verkoopt
Vind het een beetje een vreemde binnenkomer van wim22. Is z’n allereerste post hier.
Dat klopt peter.
Bij de koop van het horloge heb ik gevraagd of de baterij vervangen kon worden omdat op het garantie bewijs stond dat dit binnen 8maandrn moest gebeuren. Na ongeveer twee jaar is deze vervangen buiten de garantie en met deze totale kosten tot gevolg. Ik ben dus niet blij met het resultaat.
5 euro op de markt.
Vervangen van de batterij op de markt of bij de Hema en dergelijke zou ik niet willen aanraden.
Zelfs sommige juweliers zouden hier beter niet aan kunnen beginnen, en heel veel sturen zelfs door naar een horlogemaker voor een batterij.
Mijn advies zou zijn laat het door iemand doen die er verstand van heeft en het juiste gereedschap heeft.
Een onafhankelijke horlogemaker zal zelfs vaak nog goedkoper zijn dan een juwelier.
Ik zie vaak genoeg horloges voorbij komen die ze niet open konden krijgen waardoor er flinke beschadigingen zijn, of men de kast erna niet meer dichtkrijgt.
Een batterijklemmetje of een schroefje die is weggesprongen en ze dat dan provisorisch oplossen met een plakbandje.
Verkeerde formaat batterij erin en om dan nog maar niet te zwijgen over de kwaliteit van de batterij, sommige hebben de neiging om te gaan lekken.