Misschien dat n waterdichtheid testje n hoop leed (en geld) had kunnen besparen.
Dit zijn dan nog prijzen in UK. In Belgie betaal je voor onderhoud zonder onderdelen 810 eur voor een chrono.Kan u fakturen laten zien en was nog in 2012.
In Belgie is alles duurder.
Heeft iemand ervaring met de Rado caramico multifunctie wat de normale levensduur van een batterij is
Een waterdicht test kan ook alleen dit was niet mogelijk bij de juwelier en zijn horloge maker.
Ik ga er niet mee zwemmen dus spat water dicht is dan voldoende maar het horloge was gewoon lek.
Volgens Rado site kost het vervangen van de batterij en service inclusief waterdicht maken ⬠45.
Opzoek naar een andere horlogemaker dan die wel waterdicht kan testen. Of doorsturen naar Rado zelf.
Als ze boven de 10atm niet kunnen testen kan ik begrijpen maar 3atm is toch niet teveel gevraagd.
Ik heb een Rado Diastar met digitale chrono/alarm etc etc. In 8 jaar tijd 2 keer de batterij laten vervangen voor 20 euro incl test.
En lek kun je dus idd merken bij zo n test. Het is er dus niet alleen voor als je gaat zwemmen, maar ook om te helpen voorkomen dat er vochtschade ontstaat door n regenbui, handen wassen, transpiratie, etc.
Nadat ze een poging hebben gedaan om het uurwerk weer aan het lopen te krijgen kreeg ik het horloge retour met op twee plaatsen een uitstekende rubberring. Dit is de kwaliteit van herstel van de juwelier. met zijn eigen horloge maker???
Dat lijkt me wel teleurstellend.
20-8-2015 Bericht ontvangen dat het horloge gereed is en de kosten van ā¬345
29-8-2015 Gaan kijken om het horloge op te halen en kreeg de mededeling dat het niet binnen was PS het was druk in de winkel en durfde de afhandeling niet aaan.
Ik heb informatie ingewonnen op internet bij Rado en daar stond de juwelier als verkoper en niet als herstel bedrijf. conclusie : De juwelier had mijn horloge niet mogen openen omdat de horlogemaker daar niet voldoende opleiding voor heeft en daardoor ook geen onderdelen kunnen bestellen.
hopeloos bedrijf
Jammer dat je daar nu eerst achter komt en hoe nu verder ?
Wat een bedrag⦠en voor een batterijwissel totaal uit de bocht.
Ik ken de precieze situatie niet, maar ik denk dat de meeste horlogemakers t opzich wel kunnen, maar misschien niet gecertificeerd zijn.
En wat is āniet mogen openenā. Als de klant daar om vraagt of als t horloge al buiten de garantieperiode is, dan mag n hoop.
Wel benieuwd waar de kosten uit bestaan. En vooral, was t ook de afspraak om alles gelijk te doen of eerst met je te overleggen? Ik bedoel, als ik ergens naartoe ga, verwacht ik dat als de kosten beduidend hoger uitvallen dan verwacht mag worden of is afgesproken, dat ik daar eerst v op de hoogte wordt gebracht.
Maar nogmaals ik weet de precieze situatie en afspraken niet. Blijf t wel slordig vinden hoe ze de zaken hebben aangepakt. Die pakkingenā¦
Een āhardeā Rado ( ceramisch ) vraagt om de juiste aanpak m,n wat het waterdicht testen beterft
en de instellingen ( testwaardes ) van de tester.
Ervaring mbt enkele knelpunten mbt mogelijke lekkage vraagt om alertheid.
Nieuwe bodempakking is standaard
Fijn dat er ook experts zijn op het forum, ipv alleen dummies zoals ik die de klok hebben horen luiden⦠Ik weet alleen dat er een rechthoekige pakking in mān ceramica zit, maar van die knelpunten en instellingen wist ik niet.
Als de horloge maker geen onderdelen kan krijgen van het uurwerk moet hij dat zeggen en niet gaan krabben en poetsen om het weer opgang te krijgen.
Als de horloge maker mij na wat werk meld dat het gereed is en er op 2 plaatsen de zwarte afdichtingsring er buiten uit komt mag ik toch zeggen dat hij niet weet waar hij mee bezig is.
Hij is dan erg blindt las hij dat niet ziet.
Ik weet niet waar ie op heeft lopen krabben, maar soms kan t helpen bij sommige geoxideerde deeltjes.
N chique manier is t niet om iets te herstellen. Meer n lapmiddel die ik zelf zou gebruikenā¦