Rado batterij vervanging

Dat lijkt me wel teleurstellend.

20-8-2015 Bericht ontvangen dat het horloge gereed is en de kosten van €345
29-8-2015 Gaan kijken om het horloge op te halen en kreeg de mededeling dat het niet binnen was PS het was druk in de winkel en durfde de afhandeling niet aaan.

Ik heb informatie ingewonnen op internet bij Rado en daar stond de juwelier als verkoper en niet als herstel bedrijf. conclusie : De juwelier had mijn horloge niet mogen openen omdat de horlogemaker daar niet voldoende opleiding voor heeft en daardoor ook geen onderdelen kunnen bestellen.
hopeloos bedrijf

Jammer dat je daar nu eerst achter komt en hoe nu verder ?

Wat een bedrag… en voor een batterijwissel totaal uit de bocht.

Ik ken de precieze situatie niet, maar ik denk dat de meeste horlogemakers t opzich wel kunnen, maar misschien niet gecertificeerd zijn.
En wat is ‘niet mogen openen’. Als de klant daar om vraagt of als t horloge al buiten de garantieperiode is, dan mag n hoop.

Wel benieuwd waar de kosten uit bestaan. En vooral, was t ook de afspraak om alles gelijk te doen of eerst met je te overleggen? Ik bedoel, als ik ergens naartoe ga, verwacht ik dat als de kosten beduidend hoger uitvallen dan verwacht mag worden of is afgesproken, dat ik daar eerst v op de hoogte wordt gebracht.

Maar nogmaals ik weet de precieze situatie en afspraken niet. Blijf t wel slordig vinden hoe ze de zaken hebben aangepakt. Die pakkingen… :frowning:

Een “harde” Rado ( ceramisch ) vraagt om de juiste aanpak m,n wat het waterdicht testen beterft
en de instellingen ( testwaardes ) van de tester.
Ervaring mbt enkele knelpunten mbt mogelijke lekkage vraagt om alertheid.
Nieuwe bodempakking is standaard

1 like

Fijn dat er ook experts zijn op het forum, ipv alleen dummies zoals ik die de klok hebben horen luiden… Ik weet alleen dat er een rechthoekige pakking in m’n ceramica zit, maar van die knelpunten en instellingen wist ik niet.

Als de horloge maker geen onderdelen kan krijgen van het uurwerk moet hij dat zeggen en niet gaan krabben en poetsen om het weer opgang te krijgen.

Als de horloge maker mij na wat werk meld dat het gereed is en er op 2 plaatsen de zwarte afdichtingsring er buiten uit komt mag ik toch zeggen dat hij niet weet waar hij mee bezig is.
Hij is dan erg blindt las hij dat niet ziet.

Ik weet niet waar ie op heeft lopen krabben, maar soms kan t helpen bij sommige geoxideerde deeltjes.

N chique manier is t niet om iets te herstellen. Meer n lapmiddel die ik zelf zou gebruiken…

Ik heb er niet bij gestaan wat hij heeft gedaan.Als de halve deksel geoxideerd is komt dit niet door condens maar door een zeer slechte afdichting bij het vervangen van de batterij.
en ik heb alleen de deksel gezien.
na ieder herstel was ik dezelfde of de volgende dag weer bij het bedrijf. of hij stond weer stil of de ring was niet goed geplaatst of het analoog en digitaal uurwerk liep niet synchroon.
het is een reparatie proces die gestart is op 10-7-2015 en na iedere actie van de man is het slechter geworden.
ik heb begrepen na een telefoontje dat het elektro blok-schroefjes-wijzers-batterij en houder-afdichtingsring en nog een paar andere dingen vervangen zijn.

Je wil hier toch niet mee zeggen dat je het zelf gedaan heb, of bedoel je dat je het niet zou gebruiken.

Niet bij m’n rado nee. Maar n goedkoop oud quartz horloge, waar na jaren wat oxidatie op de pinnen vd batterij houder zaten. Niks indrukwekkends.

Lastige kwestie v jou. Hoop dat je er met de juwelier uitkomt.

Vandaag bij de juwelier in Nijmegen mijn horloge opgehaald en het resultaat is dat het horloge nu 2uur en 20 min verschil heeft tussen digtaal en analoog en verders niets aangedaan is.
De reden was dat ik niet wilde betalen. wat ik wel kon zien is dat de schroeven wel vervangen zijn en verder kan ik niet zien of er een ring in is aangebracht en wart er gedaan is.
Daarom maar een mail gestuurd naar de branche organisatie VGZ van de juwelier met de klacht dit nadat ik eerst contact heb gehad met de geschillen commissie en die heeft mij doorgestuurd naar de VGZ. we houden u op de hoogte hoe dit verder gaat.
PS:in Nijmegen kan je maar op een plaats de Rado kopen

Die vestiging ben ik vaker op dit forum tegengekomen in combinatie met zeer ontevreden klanten. Dat geeft te denken…

Dat vermoeden had ik al en dat was ook de reden dat ik op internet ben gaan zoeken.
Als het goed is gaat de VGZ hiermee aan het werk richting de juwelier en de Geschillencommissie.
Bij de VGZ heb ik al verteld dat ik er persoonlijk met de man nooit uit kom.

Hoop dat t goed uitpakt.

Het bedrijf waar ik mee in contact ben is FGZ en niet de VGZ

Ik heb sinds 1998 een ceramica multi en heb twee keer door de juwelier het batterijtje laten vervangen. Hij stuurde het dan op naar Rado. Kosten omgerekend destijds ongeveer 50 euro. Dan werd ook de pakking op de klep vervangen en het kroontje. Er werd ook een testrapportje bijgevoegd.
Sindsdien echter vervang ik het batterijtje zelf. Fluitje van een cent. Batterijtje kost 2,45 euro. Nooit problemen met het horloge gehad. Het wordt wel tijd om hem weer eens preventief professioneel na te laten kijken.
Conclusie: je kunt het prima zelf doen en eventueel om de paar jaar eens op laten sturen voor een check-up.