Ik heb een tijd geleden een horloge van iemand gekregen en ik wil graag weten of het een echte Rado is of dat het een namaak betreft. Ik hoop dat adhv de foto’s kan worden vastgesteld of het nep of echt is. Ik hoop op deskundige reacties.
Gewoon even een Beijenkorf met in house Swatch store binnenlopen.
Als ik zoek naar het referentienummer 130.0281.3 dan vind ik alleen maar replica’s…
De caseback doet mij een fake vermoeden, maar ik ben niet zo bekend met Rado.
Oh is daar een overzicht van? Trouwens, op de binnenzijde van de sluiting is gegraveerd: Stainless Steel. Een juwelier in de stad wees mij er op dat Rado daar wrs. een ummer had ingeslagen, maar wist dit niet helemaal zeker.
Oke, goeie tip ook!
Ik heb echt geen idee om welk model dit zou gaan. Komt mij absoluut niet bekend voor…maar ik vrees het ergste…
Dick
Krast het daadwerkelijk niet zo snel? Al geprobeerd op een onopvallende plek?
Verder zitten Rado’s over het algemeen goed in elkaar. Deze maakt een wat gammele indruk. Kan aan de foto’s liggen, de half verdraaide datum of omdat het horloge schmützig is, maar het is niet echt hoopvol zo.
Half verdraaide datum is de werkelijke weergave. Klokje staat stil. Op de wijzerplaat zitten zelfs diamantjes…
Deze is wel erg slecht nagemaakt! Afwerking ziet er rampzalig uit.
Dat de dag probeert te wisselen om kwart voor drie lijkt me niet echt een goed teken 
Waar kijk je dan naar?
Wellicht kun je de caseback verwijderen, dat maakt al een hoop duidelijk.
Balletje ducktape en gaan…
Exactly my thought…
Onder andere naar de band, case (tekst lijkt vervaagd, bij een merk als Rado mag dat niet gebeuren), tekst lijkt net een stikker, wijzers, etc…
Daar heb je zo te zien speciaal gereedschap voor nodig?
De tekst is helder, mogelijk is de foto de oorzaak van het vager lijken.
Mag ik vragen waarom je naar 130.0281.3 hebt gezocht en niet naar de 120.0281.3?
Of is het alleen maar een tikfout?
No hard feelings, Geert.
Met vriendelijke groet,
Inca
Als ie van “tungsten” is, keramiek dus moet ik (bijna) krasvrij zijn en ook heel zwaar. Zwaarder dan een horloge van gelijke grootte van staal.
Tikfout…