Rado Mannheim no 2/10 - revisie

nummer 3/10 is dus voor de onderdelenbak. Net gezien dat de veer ook gebroken is en nee voor een horloge waarvan de lettertjes weg zijn gaan we geen veer meer bestellen, komt op een dag wel van pas voor de wisselstukken. de kast in elk geval zgan en de NSA radoband ook, band ga ik trouwens op onze captain cook zetten. Kroon zal denk ik ook verhuizen en de rest is voor parts.

de mooie rado balboa Aster is nu verworden tot dit :sob:

maar de band en kroon gaan al onmiddellijk herbruikt worden op een andere rado

2 likes

Deze man deed ook facet glazen polijsten. Is helaas overleden.
Ik heb op thewatchsite.com ook wel voorbeelden van zijn werk gezien. Met uitleg.

1 like

Bah, klote. Zeker wetende dat dat simpel had voorkomen kunnen worden :neutral_face:

En de kast ziet er anders inderdaad top uit. Hopen dat er ooit een andere wijzerplaat passeert.

He verdorie wist niet dat hij overleden was, zijn werk was fantastisch. Zeer spijtig te horen dit.

en een andere band en een andere kroon, die zijn gebruikt voor de rado captain cook. Daar zat een NSA band op, een identieke maar met NSA gesp ipv rado gesp en de kroon om het uur in te stellen was vervangen en niet gesigneerd. Die dingen pasten als gegoten, niets aan moeten doen, dus an sich het bedrag dat ik uitgaf aan de balboa is ruimschoots gecompenseerd door de band en de kroon te gebruiken. Die banden kosten in zgan staat ruim 300 euro en dat heeft de balboa echt niet gekost, verre van. En ziehier de nu volledig originele rado captain cook en nog een volledige eta 2824 op veer na over voor parts alsook een goede kast + wijzers, het had erger gekund :wink:

11 likes