Geweldig alle projecten zo onder elkaar
Prachtige verrassing zeg …hé is dit een Rado ,ja echt onmiskenbaar
In naakte cijfers: hoeveel Rados hebben jullie in totaal staan in afgewerkte/draagbare toestand?
70, daarvan zijn er 3 waarvan ik graag op termijn de mechaniek had vervangen. die 3 lopen zoals moet maar bij de ene zit wat slag op de balans en bij de andere 2 is het automaatgedeelte niet werkend zoals nieuw. maar an sich doen ze wat moet en halen ze mooie waarden
en dan liggen er nog 6 om na te kijken en er zijn er nog een 13 tal onderweg. We zijn aan het wachten op de laatste om in het warehouse aan te komen en dan kan het komen en dan zijn we echt rond.
Het lijstje met 13 nog gewenste horloges, hebben we ondertussen ook gedownsized naar nog 7 gewenste horloges waarvan 6 rado en 1 bulova. We hebben er 5 rado’s afgehaald en - sorry @Jenneke - we hebben er ook de rambler afgehaald. Ik wil echt naar het einde en wil er eigenlijk niet te veel meer bij hebben. Neemt niet weg dat als we in de toekomst iets leuks op de rommelmarkt tegenkomen dat het nog wel zal meekomen, maar goed dat is 1 keer per 6 weken die rommelmarkt. en wss die 6 rado s dat we nog zoeken, als we ze dan in japan vinden zal dan op dat moment dat pakje wel wat aangevuld worden met wat andere radootjes, maar het kort af en dat is echt wat ik wil. Heb er lang moeite mee gehad - ondanks het gegeven dat ik echt al 2 jaar stoppen wil - maar nu is de knop echt helemaal op stoppen gezet in de zin van genieten van wat er is, onderhouden wat er is en heel af en toe er eens iets leuks bij steken. daarom will ik ook gene lange wishlist meer, dat vreet aan me. Met nog 7 te zoeken, waarvan er 4 echt lang gaan duren, kan ik leven
Eens de klik gemaakt is verder ploegen nergens goed voor inderdaad
en dat is dan een heel andere insteek, passeert er iets leuks per toeval dan kan het, maar niks moet. Geen druk van “de collectie moet rond” enzo. En hoeveel leuks er passeert valt makkelijk te reguleren.
Da’s hier eerder een omgekeerd probleem, ik heb geen (echte) wishlist en ik verzamel ook niet speciaal iets concreets. Ik heb enkel die “leuke toevallen”… maar ik vind teveel dingen leuk.
Toch ook maar even in dit topic plaatsen. Mijn als projectje gekochte, lang op de wenslijst gestane, hele nette Golden Horse, waar niets aan te klussen is…
Mijn hobby is het opkalefateren van vintage horloges. Zo kan ik mijn verzameling uitbreiden, zonder financieel in de problemen te komen. Deze Rado was een hele mooie meevaller, maar waar niets aan te hobbyen is.