Staat er prachtig op die gesp. Toppie
Je mag ook twee keer per dag iets anders omdoen, dan kunnen wij flink meegenieten. Of meer bandjes wisselen. Ik houd je niet tegen, alles wat je deelt maakt mij enthousiaster voor Rado.
Deze laatste maakt extra hebberig. Ik zou zelf ook nog een platter bandje (pigskin o.i.d.) proberen, mét deze gesp. Dat staat denk ik ook fraai. Ik heb via een hf-er een Fluco Biarritz overgenomen, die is goed betaalbaar en oogt heel erg periode correct qua materiaal. Lekker plat, mooie kleur, plus luxueuze uitstraling.
Die balboa s hebben een tungsten kast en zijn echt zwaar van gewicht, er zat eerst een dunnere band op maar dat was heel oncomfortabel door de zwaarte van de kast.
Elke dag 2, wil zeggen nog 50 dagen posten, is miss wel beter want 100 dagen is echt nog lang
En als je na die 50 dagen dan niet net zo super-rado-enthousiast bent als wij dan weet ik het ook niet meer.
Maak je daarover geen zorgen, ik houd dat lurken wel een tijdje vol hoor. Of het dan bij 1 Rado blijft zal lastiger worden. Er valt voor mij nog een hoop te verdiepen. Keep 'm coming!
vandaag starten we met de rode Balboa V Breithorn. Leuke rode tungsten kast, prachtig stervorm geslepen facetglas en een coole blauwe band die de rode kast mooi laat uitkomen. Zonder verder gezever stellen we voor de Balboa V Breithorn
Wow! Dit is toch waanzinnig? Wat is dat Tungsten mooi in deze tint.
De blauwe band laat het materiaal wel heel mooi uitkomen inderdaad, maar de kast vraagt om een bandje met meer vorm inderdaad.
En we gaan verder met een geel-oranje balboa want het zonnetje schijnt hier ondertussen. Gele tungsten kast en de wijzerplaat is gemaakt in red goldstone, niet laten vallen dus want dan zal niet enkel de tungsten maar ook de wijzerplaat in gruzelementen liggen
hij staat ondertussen toch terug op blauw, maar een ander soort blauw
Als dit een veiling was dan zat ik nu met twee handen te zwaaien.
Nah je hebt nog niets gezien hoor, er staan er hier nog 100. En als ik die allemaal aan gehad heb kan ik aan de longines beginnen, ook een stuk of 70. Longines hebben we verzameld uit de periode 1900 - 1959 en de rado’s verzamelden we uit de periode 1960 - 1979. En als de longines en rado allemaal de revue gepasseerd zijn dan kunnen we nog aan alle verschillende dingen beginnen die niet rado of niet longines zijn. Ik denk niet dat ik dat zolang volhoud om elke dag foto s te nemen
Dit is nu al genieten, heel cool dat je dit met ons deelt.
we gaan verder met het broertje van de red goldstone, deze heeft een black goldstone plaat en de glinsteringen zijn heel subtiel, heb nogal wat foto’s moeten nemen om ze er 1 keer op te krijgen. De rode goldstone plaat is meer prominent met glinsterende dingetjes in dan deze black
en op deze foto zie je links boven de glinsteringen van het kopergruis dat in de plaat gebakken is. omdat het zo subtiel is, hebben we speciaal nog een handopwinder gekocht met zulke plaat waarbij de glinsteringen iets minder subtiel zijn, zal tzt ook wel een keer omvliegen, ligt nl nog steeds in de bak “te doen” en hier wordt niets omgedaan dat niet overhauled is, ook niet als ze lopen, dan laat je alles droog lopen en maak je meer schade dan gewenst.
Soit de glinsteringen links boven dus, bij zonlicht zie je ze veel beter, maar de zon schijnt hier momenteel niet …
het is hier een grijze miezerige dag, dus dan doen we maar een zonnetje om de pols, de Balboa Great en wat een zonnetje is dat zeg. Mooi blinkende geel-goud kleurige tungsten kast en een geel-bruine zonnestraaltjes plaat. Dat ding is daadwerkelijk “great”. de foto’s doen hem eigenlijk geen recht aan, in het echt is ie veel mooier.
ok ik vul het hier gewoon lekker verder en nu met een Rado Diamaster om duimen en vingers bij af te lekken. Vet grote tungsten kast 37 bij 40mm excl kroon, top zwarte wijzerplaat, dag- en datumaanduiding en slechts op ik dacht 2000 stuks gemaakt indertijd.
Hé rupsje Nooitgenoeg, niet alleen jij kan spammen hè
Ipv een horloge een mooie wijzerplaat van Rado, ga er geen apart topic voor openen.
Schitterende
Uitwaaierende sunburst ipv radiaal. Van een donor uurwerk die ik nog wel eens zal gaan gebruiken.
Vandaag starten we met de Rado waar het allemaal mee begon. Hij kwam enkele jaren geleden aan voor mijn verjaardag, het ding liep voor geen meter, zou nochtans geserviced geweest zijn en daar was de prijs ook naar. Ik had hem moeten terugsturen. Echter ik was er op slag verliefd op en dus is ie gebleven. Na de nodige herstellingen en het nodige onderhoud eraan uitgevoerd te hebben is ie nu toppie
We hebben nadien nog 8 van deze starliners met splitdial gezocht en gevonden, allen in een net iets andere uitvoering naar kleur / dial afwerking. Deze is tesamen met zijn blauw-zilvergrijze broertje het horloge dat ik het vaakst om heb. Het blauwe-zilvergrijze broertje is voor vanmiddag.
Nog steeds verliefd op dit horloge. Op de blauw-zilvergrijze rado starliner na, heeft geen enkel horloge - niet in het verleden en niet in het heden - dezelfde emotie bij me losgemaakt als deze en de blauwe starliner deden.
Genoeg blabla, hier is de starliner en tevens onze allereerste Rado