Ramkraak Maastricht

Sinds Corna zijn er minder inbraken en overvallen.
Onlangs nog uitgebreid op NOS. Minder winkels open, rustiger op straat, meer mensen gewoon thuis.

1 like

Dringende behoeft bij aantal lieden aan een avondklok…

Vlakbij Duitsland, kun je de grens over en klaar.

1 like

Vond het al vreemd dat ik je over de brug zag rennen…met een heli boven je

Nee hoor. Niet heel lang na die overval kwam ik bij Filipucci een mooie Rolex kopen; op een zondag waarop hij niet open was en voor mijn vrouw en mij speciaal had open gedaan, omdat we van ver kwamen. Die overval waar ik het over heb was in 2013.

1 like

:joy: ja, ik mis wat snelheid tegenwoordig, vandaar die helikopter.

Zit daar toch ook een Schaap & Citroen aan t einde van de straat meer naar het centrum?

1 like

Ja, 50 meter ongeveer

Deze heeft voor @HorlogeOpa een trapje redt hij niet:)

1 like

Ik sta daar op de lijst voor 3 stalen Subs dus ik laat ze met rust. :muscle:t2:

Ik wou daar maandje of 2 geleden nog bij een Longines Hydroconquest automatic kijken… op t moment dat ik de deur zie draait de bewaker het bordje om van de maximale aantal mensen in de winkel ivm corona…

Toen nog even bij de bijenkorf schuin tegenover geweest… best leuke klokjes daar… maar wat een drama van een service…

Je zou verwachten van wel, maar bij juwelier Burger is in 2018 voor >€1 miljoen aan horloges buitgemaakt. Ook deze boefjes zullen niet voor een paar oude sierraden een ramkraak plegen

en gepakt :face_with_hand_over_mouth:

Dit maakt me wel benieuwd, dat waren voor een groot deel excollega’s van mij. Al weet ik dat ze met een aantal nieuwe mensen zeer achteruit zijn gegaan in kwaliteit. De eerste fout was mijn contract niet verlengen omdat ik minder uren wilde :thinking:

1 like

Nou ik was aan het kijken bij de Longines sectie. Vroeg of ik een hydroconquest mocht passen… Dit mocht niet. Toen vroeg ik of hij mij dan misschien meer kon vertellen over het horloge, omdat ik er zojuist bij Schaap & Citroen in de etalage naar had gekeken en er overwoog er een te willen aanschaffen. Maar daar leek hij weinig zin in te hebben… “wat wil je weten dan?”. Dus o.a. gevraagd welk uurwerk er in zat, en of het een 28.800 of 21,600 uurwerk was… dat moest ik dan maar even googelen of bekijken op de website. :neutral_face:

3 likes

Laat mij raden Audi S of RS 4/6

1 like

‘slechte service’ vind ik nog een understatement :joy:

2 likes

Afspraken met de merken zijn er niet. ( een merk als PP zou nog kunnen vragen of je de horloges niet in het zicht buiten in de etalage (bij bv transparante rolluiken ) wil laten liggen na sluiting, maar voor de rest hebben ze hier niks over te zeggen )
Verzekeringsmaatschappijen eisen dat een percentage van de totale waarde van wat geëtaleerd ligt na sluiting de kluis in gaat.
Je legt dan vanzelfsprekend de duurdere stukken in de kluis omdat je dan relatief weinig in de kluis hoeft te leggen.

Je bedoelt je vluchten met de trein??

2 likes

Ik moest dat van een vriend vertellen.

Ff snel off topic, laten we zeggen de Duitse politie net over de grens een donut of braadworst aan t eten is, allemaal er van uitgaande dat het met een snelle auto is gedaan, de ramkraak, zsm de grens over ik weet dat vaak de politie de grens niet zomaar over mag, wat zeggen ze eigenlijk over helikopters? Werkt de samenwerking überhaupt wel? Excuses voor de off topic onzin.