Apple watch is denk wel het merk dat het dichtst in de buurt komt. ( of misschien zelfs wel over Rolex heengaat qua omzet )
Je kunt je overigens afvragen of het echt een horloge is, maar dat is een andere discussie.
Apple maakt de specifieke horloge omzet niet bekend volgens mij.
Bij high end denk ik aan de meest gecompliceerde horloges, in edel metaal, en bijzonder afgewerkt. Er bestaat geen hoger segment meer.
Dan zal het prijskaartje ook vanzelf high end worden natuurlijk.
Well, ik geef persoonlijk geen ruk om een bijzondere verpakking. Ik koop een horloge om om mijn pols te doen, niet om in de doos te leggen. Steek het geld in het horloge, een mooie band oid, maar niet in verpakkingstroep, een UV-lampje, stickers etcetera (Omega Speedmaster limitedsā¦).
Dan ben je bij GS aan het juiste adres. Dat viel me in werkelijkheid tegen, totdat je de inhoud in handen of beter gezegd, om de pols hebt.
Nou heb je er verdomme zelf een. Maar wat jij beschrijft qua uurwerk, is een Vostok. Een 1575 of 3135 is echt een kunstwerkje, met toch nog aardig wat handwerk - alle perlage wordt bijvoorbeeld handmatig aangebracht.
Jij weet het beter dan ik Peter. Kan mijn Rolex niet open maken. Ik denk dat de kwaliteit super goed is⦠maar meer workhorse dan een heel mooi versierd uurwerk. Tis geen Patek, zeg maar.
Dacht dat Rolex zowat alles machinaal deed. Ook de perlageā¦
De inhouse Tudors voldoen juist prima aan jouw beschrijving. Die zijn clean, strak en sober. Een Rolex caliber is echt een feest om uit elkaar te halen en weer op te bouwen, bijna een tikje āover the topā. Perlage gaat echt niet machinaal, je moet er bij nadenken en kijken wat je doet. Gaat m.b.v. roterende houten stiften, overigens.
Moet alles hier altijd uitdraaien op een pro- of contra-Rolex discussie??
Kom hem maar snel brengen. Geef ik je deze week 25k
Volgende week geef ik nog maar 24k
27.5 Henman. Omdat jij t bent
Hupsakee, verschil delen en verkocht! Beiden gefeliciteerd š„³
Ik heb de rest van het topic nog niet gelezen, maar wil hier toch even onbevooroordeeld op reagerenš. Als de definitie van marge hier is de verkoopprijs minus productiekosten (materiaal, manuren productie, afschrijving machines, etc.), dan gaat zoān horloge misschien wel 50 keer over de kop. Neem je echter ook nog de ontwikkelkosten mee dan wordt het al een stuk minder⦠Als je vervolgens ook nog kijkt naar verkoop- en promotie-activiteiten dan is de marge niet zo heel groot meer denk ik⦠Je hebt het dan dus over pure winst, wat misschien ook weer terugvloeit in het bedrijf voor ontwikkeling of andere waarborging van de continuĆÆteit. Kortom, het is maar hoe je het bekijkt. Het is natuurlijk wel een gegeven dat een onevenredig groot gedeelte van de prijs bestaat uit kosten voor het verkoop- en marketing-apparaat van Rolex en dealers.
Ik heb het gehad over marge juwelier zoals ik al eerder heb gemeld.
Maar dit zegt niet alles over het gegeven of ze wel of niet succesvol zijn⦠Zelfs de nettowinst zegt hier niet alles over⦠Om antwoord te geven op de vraag of ze wel of niet succesvol zijn zul je moeten kijken naar de mate waarin ze hun missie realiseren!
Zoals ik al zei, ik reageerde direct op jouw opmerking zonder de rest van het topic en dus jouw ook jouw nieuwe opmerkingen te hebben doorgelezen. Overs geldt mijn verhaal dan nog steeds, ook de marge van de juwelier gaat grotendeels op aan de verkoop van ābelevingā, oftewel, marketingā¦(pand op a-locatie, luxe inrichting, mensen met veel ākennisā in kostuum, afdracht aan Rolex voor marketing (dealership), etc.). Marge van de juwelier zal zeker niet onder de 50% zitten!
Wat ik me afvraag @PeterLC, kom je wel eens calibers van eenvoudiger merken dan Rolex tegen waarvan je vindt dat ze de Rolex-caliberkwaliteit benaderen ?
Als vintage/goedkope meukliefhebber ben ik hier naar uiteraard op zoekā¦
Vintage Certina!
Aha !!!
We kunnen het forum met al dit soort topics al wel bijna omtoveren tot www.horlogeprijzenforum.nlā¦
Misschien kan @jur een aparte categorie maken voor alles wat met geld en horloges te maken heeft. Ik zij zeggen: een zwart label dan