Lijkt me een leuke uitdaging. Maar, met een baby en fulltime job gaat dat niet lukken.
Pfff langzamerhand worden er steeds meer Topics, zeik-elkaar-af-topics…
Leuk man! En dat terwijl we allemaal de liefde voor horloges delen.
…
De interesse (of gebrek er aan) voor de vintage/2e hands markt is iets waar een horloge merk niet zoveel aan heeft. Hooguit een goed service center opzetten, maar veder levert het niets op.
Hun focus ligt alleen op het verleiden van kopers voor hun nieuwe modellen.
Oh jawel. Ik baseer me op cijfers die me door mensen in de branche zijn meegedeeld en heb geen reden daaraan te twijfelen.
Absoluut waar. Dat uit zich in naamsbekendheid en ook in de afschrijving op de modellen van Omega.
Omega was voorheen gepositioneerd als beste value for money (jaren 80/90/00) en is de laatste 20 jaar bezig om naar Rolex toe te groeien. Ze zitten ondanks hun dure sponsoring alleen nog lang niet op dat niveau.
Ik heb de afgelopen 25 jaar in de branche gewerkt.
Maar misschien praten we langs elkaar heen, ik had het eerder namelijk over de juweliersmarge.
De marge over de gehele lijn is natuurlijk hoger. ( zie antwoord op de Don )
Ja, als je deze quote van Ruud2009 eruit pikt klopt zijn stelling.
Maar je kunt daaruit toch niet de conclusie trekken dat Omega dus een zwak merk is ?
Ten opzichte van Rolex is elk merk een zwak merk, ja dat snap ik…
En nou hou ik er echt over op…
Nou, er zijn horloge merken die niet directe concurrenten zijn van Rolex. Maar net zo succesvol zijn.
Maar geen Zwitserse …
Jij moet beter leren lezen:
Ik heb het woord zwak nooit gebruikt. Alleen zwakker in vergelijking met Rolex.
Alsof dat het meest relevante is. Ja, voor de puristen. Maar die vertegenwoordigen natuurlijk niet de hele meute.
Een horloge van enkele honderden euro’s behoort al een luxe verpakking te hebben. Anders is het contrast absurd.
Begrijp even niet wat je bedoelt met je opmerking.
Wanneer is er sprake van een high end luxemerk? Wat zijn de criteria dat een merk zo genoemd kan worden? Bepaald het prijskaartje dat, de afwerking, waar het gefabriceerd is of…?
Welke zijn dat dan?
Kwam dit filmpje tegen
Seiko bijvoorbeeld die zich op een andere markt begeeft dan Rolex
Op Hodinkee in 2018 staat het volgende: Net sales for the year for the Seiko Group totaled ¥268.5 billion ($2.53 billion), up 4.4%.
Das de helft tot een kwart van Rolex. meer vergelijkbaar met Omega.
Seiko is een mooi merk (net als Omega trouwens). Maar tis geen Rolex.
Gaat succes dus om cijfers. Wie het meeste verdiend? Ja, dan zal er waarschijnlijk geen vergelijkbaars zijn. Apple watch:laughing:
Vet