Zeg ik dat dan?
Rolex is inderdaad veel groter dan Omega maar ik denk niet dat het 2e CH horlogemerk qua omzet onzeker is.
Ik ben geen echte apple-fan⦠maar de packaging die van telefoons, ipads vind ik niet zo āpremiumā als de horlogekisten van Omegaā¦
Ik denk het wel. Ze waren ooit groter dan Rolex, doen nu +/- nog 40-25% van de omzet van Rolex als ik de online artikeltjes moet geloven.
Rolex is al vele jaren veel groter dan Omega.
In het verre verleden was Omega groter maar dat is lang geleden.
En dan nog,⦠je kunt toch niet stellen dat het 2e CH merk onzeker zal zijn ?
Hoe onzeker moeten dan merkjes als bv Oris zijn ?
Natuurlijk is Rolex ver weg voor alle andere CH merken maar als eerste achtervolger zul je zeker niet onzeker zijn.
En ja, natuurlijk zouden alle merken willen dat het zo goed zou gaan als met Rolex, ā¦
Ok vergelijk dan ook die packaging van Apple niet met die van Omega en volgens mij weet jij dat zelf ook wel.
Ik reageer op je stelling:
āIk denk, hoe onzekerder over je merk, hoe meer aandacht aan de verpakking.ā, wat imho gewoon klinkklare onzin is.
Dan begrijp ik je verkeerd. Ik dacht dat je Apple verpakkingen Premium vond.
Je begrijpt mij idd verkeerd, sterker nog: dat is een conclusie die jij zelf trekt, want ik zeg het nergens.
De verpakking van een Apple telefoon komt natuurlijk niet in de buurt van een mooi afgewerkte houten doos, gestoffeerd met flıweel, handgemaakt etc
Ik reageer op je stelling dat een merk āonzekerā zou zijn gebaseerd op hun packaging. Dat is bledder.
Naja, ik vind Apple juist een voorbeeld dat hun packaging de prijs van het product niet hoeft te rechtvaardigen net zoals bij Rolex. Daar stoppen ze een 5-10k horloge gewoon in een plastic frommel van een paar euro.
En bledder, ik ben ervan overtuigd dat het klopt. Hoe zwakker het merk, hoe meer aandacht aan de verpakking van het product. Zie Omega.
Omega een zwak merk ⦠nou ga je echt onzin uitkramen⦠sorry.
Dat is heel interessant, leg uit! Wat wil je zeggen dat het juist meer of minder is dan 50%? En wat is je definitie van āmargeā? Heb je het op de marge bij S&C of over de totale marge vanaf de fabrieksdeuren tot aan de nieuwe eigenaar?
Ben je nou aan het trollen?
Minder, en ik heb het over de juweliersmarge.
De totale marge over de hele lijn ( producent, eventueel importeur en AD ) samen is natuurlijk wel veel hoger.
Vergeleken met Rolex is Omega een zwak(ker) merk ja.
Vergeleken met alle andere CH merken is Omega een sterk merk.
Jij focust alleen op Rolex als vergelijk en stelt daarmee dat Omega dus zwak is.
Wat is de definitie van zwak? Dit is echt een non-discussie jongensā¦
Vraag dat aan Ruud2009ā¦
Die stelt dat Omega een zwak merk is.
En inderdaad deze discussie is een beetje zinloos aan het worden dus ik stop er ook maar mee.
De discussie is best interessant maar je moet uitspraken altijd ondersteunen met bewijzen (getallen, tabellen, uit betrouwbare referenties) als je dit niet kunt dan doe je niet mee met de discussieā¦
Dat is sowieso lastig als Rolex niets released .
Enige wat ik zie als dat Rolex zān 5-10k horloges verpakt in een doos van 20 cent⦠en Omega (flink) meer uitgeeft aan āmerkbelevingā.
Oh, Swatch sales zijn down dit jaar⦠en Rolex doet 3-4x meer omzet dan de schattingen voor Omega. Oh⦠en op Rolex krijg je geen korting op de stalen sportmodellen en bij omega tot 20%.
Ergoā¦
Maar laten we vooral met de discussie stoppen. Dit slaat nergens op.
Waarom doet die blur het niet?
EDIT: de puntjesā¦